Test till Finklänning i twilltyg...

God morgon!
 
Vaknade till en GRÅ värld, var det inte idag det skulle bli sol?
Okej, klockan är inte så mycket, det är bara att hålla tummarna att den dyker upp såsmåningom.
 
Igår började jag skära ut denna...
 
 
 
 
 
... klänning i enkelt (-att-sy-i-) twilltyg, barntyg faktiskt.
 
Ja, det ser lite blankt ut och riktigt SÅ blankt är det inte, men det blir ju så när man fotar med blixt i mörker.
Jag vill testa denna modellen och se om den är något att hänga i julgranen och då passar jag på medans jag väntar på tyg.
Det fick bli ett billigt twilltyg fast med lite sött mönster på bara för att se om jag fixar det  så jag inte slösar på "dyr-tyg".
Fortsättning följer. 
 
Vad hände med barnklänning-nästan-nattlinne-tröjan då?
Ja, när jag kapat eländet åkte den in i arbetsrummet igen, jag tror den får ses som förverkad för det blir nästan inget annat än ett nattlinneliknande plagg.
Jag tror jag sprättar loss armar och räddar till muddar, ser om jag kan få ut något av fram och bakstycke och bli prematurmössa eller något, ANNARS...
Sopkorgen!
 
Nu skall jag iväg, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0