Gräddvit velourtunika...

Fick klart den gräddvita efter lite funderande om volangens karaktär...
 
 
... och med det menar jag om jag skulle välja volangkant i velour eller volankant i trikå som är samma som ärm och halsmudd.
 
Det fick bli trikåvolang för om man ser på skillnaden på trikåvolangens rullfåll...
 
 
Så blir ju den mycket finare eftersom det inte sticker ut några fibrer från tyget jämfört med på velourvolangen...
 
 
 Detta är trots att man inte tror det samma inställning och jag tog det säkra före det osäkra och gjorde en trikåvolang med FIN finish.
Tänker att vill man ha en velourvolang kan man ju isåfall göra den dubbel.
Det blev det nu alltså INTE idag då.
 
Dessutom slängde jag ihop en svart i sweatertyg igen också...
 
 ... och idag var det ju lite gynsammare förhållanden att fota i, det har ju varit sol.
 
Nu skall jag avsluta en liten present, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0