Ryggen blev en miss...

Överdelen klar till klänningen så när som på att vänster sida skall ha en dragkedja...
 
 
SÅÅÅÅ dålig bild när man inte kan fota med blixt i en spegel.
Nåväl, som det ser ut så passar faktiskt modellen mig trots allt, jag tror den blir helt figursydd faktiskt och inget "luftigt hålrum" framme vid bysten.
 
Den fodrade insidan...
 
 
... lika dåligt fotad den.

Men jag har för andra gången nu gjort en klänning med ett foder.
Jag har ju inte gjort det sedan jag var 15... nånting... sjukt kul och det ser FATKISKT helt okej ut.
Nästa klänning blir det 100 % perfekt!
 
Vad har blivit för fel då, undrar ni säkert, för NÅGOT måste ju naturligtvis gått fel när man gör en ny modell av ett klädesplagg, "Barnsjukdomar" ni vet...?

Jo då, såklart har det det.
Jag läste ju I VANLIG ORDNING INTE HELA MÖNSTRET utan körde bara på och upptäckte sent in i mönstret att ryggen skulle sys ihop.
Jag trodde från början, eftersom ryggen var delad, att dragkedjan skulle sitta i ryggen och att jag skulle kunna få till en snygg mönsterpassning då.
 
Bara det att nej...
Det skulle den ju inte!
 
Dragkedjan skulle sitta i sidan vilket gjort att mönsterpassningen i ryggen...
 
 
... blev ju fan INTE SÅ snygg alltså.

Ni ser ju hur mönsterpassningen blir fin nere vid kjolen, där zick-zack linjen skiljer över- och underdel, men annars, nej, det var en rejäl miss.
Men okej, detta är en test, jag använder billigt tyg, då har jag lärt mig det till nästa klänning, då lär det inte bli fel i ryggen om det är mönster i tyget.
 
Dags att fortsätta med kjolen, jag tror jag kanske hinner bli klar imorgn, men vi ses säkert senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0