Stackars Leo...

God morgon!
 
Uppe med tuppen och kört både hemmafix, dusch och lite sömnad.
Nu sitter jag och väntar av att klockan skall bli 11 så jag kan sticka iväg och köpa en present.
 
Så över till djurvärlden...
 
Kaninen Leo har ett öga som har svullnat upp och börjat rinna...
 
(svullet och rinnigt öga)
 
 (friskt öga)
 
Och jag misstänker "drag".
Han har haft detta en gång förut och då var det när han stod i drag sin första sommar och det var smällhett ute och jag hade balkongdörrar och fönster på vid gavel för att få lite fläkt.
Då ställde jag kaninen rakt i blåsten och TRODDE jag gjorde honom en tjänst, det gjorde jag ju då INTE.

Först trodde jag det var MYXOMATOS, men det var det ju inte det heller.
Jag hade vaccinerat honom men bara hunnit med en av dom två sprutorna så jag trodde inte att vaccinet hunnit verka.
 
När jag kom till veterinären fick jag veta att det var "stå-i-drag-relaterat" och så fick han ögonsalva och vips var det borta efter några dagar.
Ja, nu är det ju så att det drar i huset, köksdörren är öppen och folk springer ut och in, det drar från balkongdörren och köksfönstret när man lagar mat (han har ju buren i köket) och så häromdagen frös jag så himla mycket så jag satte värmefläkten rakt ut i köket där jag pysslade och rakt mot Leo.
 
På kvällen såg han ut så där.
 
Det ser dock BÄTTRE ut idag än vad det gjorde igår och jag har sköljt med ögonvatten i ögat på honom så det är mindre rött idag, har det inte blivit bättre till måndag så fär jag ringa veterinären igen och be om salva.
Tjofräs, alltid är det något MEN jag får väl skylla mig själv att jag inte tänkt på draget samt sätta en fläkt med varmluft rakt mot hans bur.
 
Nu skall jag sticka iväg, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0