Vant-test från igår...

Hej och hå...
Sitter i soffan och kan bokstavligen inte röra mig just nu, jädrars vad ont jag har.

Ja, om vi börjar med natten med Lilla Sunshine så somnade hon ju straxt efter 20, jag somnade vid 23.30, vaknade 07.15 och sötnosen sov fortfarande.
Jag gick upp och Milou och Lilla S trynade vidare, jag drack kaffe, åt en macka och läste tidningen och Lilla Sunshine kom upp runt 08.30.
Man kan ju inte beklaga sig när man har såna lätta små töser som övernattar... ALLS.
 
Sen blev det frukostdel nummer två för min del, flingor och mjölk och andra koppen kaffe, sen såg vi på film tills pappa kom.
Astrid Lindgren SÅKLART, jag passar på när jag har mina små lånade sötnosar här och ser på såna filmer då.
 
Sen var jag och sambon iväg och gjorde lite, inget jag kan gå in på just för tillfället...
Men det slutade inte väl för min del trots att jag verkligen inte ansträngde mig.
Vi lämnar det därhän just nu.
 
Vi går över till en liten test från gårdagen, nämligen en vant-test!
Jag hittade denna gamla överblivna vanten efter sonen...
 
 
... ritade av den samt plockade fram gammal överbliven fleece efter någon kofta och skar ut...
 
 
... samt sydde ihop...
 
 
 
 
 ... och kom väl PRETTY CLOSE.
 
Jag skall lägga till 2 cm på längden (till mig själv för jag har ju jävligt stora händer) och jag skall även lägga till 1 cm runt om för den skall även fodras med trikåtyg, eller så blir fleecen inåt och trikån utåt, eller dubbel fleece.
Och så skall det på en del bli mudd och en del utan... (OBS, lånad bild från nätet)...
 
 
Ja, något åt det där hållet kanske...?

Jag har ju så mycket överbliven fleece och slattar till höger och vänster som kan vara kul att göra något av istället för att slänga och slösa på, alltså...

Det får bli lite sån´t här.
 
Det var allt för idag, vi ses imorgon igen.
Ha en bra kväll för det ska jag, sambon jobbar (what else liksom) och sonen är på bio med kompisar.
Jag skall götta ner mig i soffan och titta på "CAROLA & Co" och engelsk överklass i tjusiga kläder, lördagar när dom är som BÄST.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0