Det var nog lite näring till hjärnan som hade behövts där...

Tjena mors!
 
Vi börjar direkt med den där klänningen som jag pular med i väntan på tyger.
Idag har jag fått ont i nacken och det beror på IRRITATION!
Alltså ibland, säger jag bara...
Lagen om alltings jävlighet.
 
Jag har ömsom suttit lite i solen på balkongen och ömsom pulat med klänningen (efter handel och ärenden).
Och vad hände idag då?
Ska väl tillägga att jag håller fortfarande på med test-klänningen i lakanstyg och eftersom jag sytt annat emellan (samt sol och bad) har den legat lite i träda.
Idag tog jag så tag i att sy vidare på klänningen, och...

Eftersom jag har ställt in dockan efter mina mått, samt satt på dockan en bikini-bh för jag lär ju ha bh på mig när jag ska ha klänningen, så har jag iofs redan märkt att min utskurna 36:a med 1 cm´s sömsmån varit lite för stor.
Men man vet ju aldrig riktigt ordentligt eftersom det är många sömmar som ska sys ihop.
Fast idag fick jag svart på vitt när jag sytt ihop livet fram med livet bak:
Storlek 36 med 1 cm´s sömsmån ÄR för stort för min torso!
 
 
Ja, ni ser ju glappen själva upptill runt bysten och runt ärmhålan och även om det såklart inte är isydd någon dragkedja där bak såklart så är det inpressat sömsmån där den ska sitta...
 
 
FAN!

Nåväl, jag gav inte upp för det, då tog jag fram nytt lakanstyg och bestämde mig för att göra ett nytt liv upptill, kjolen är ju redan klar MEN ska faktiskt minskas den också så man inte blir så bred om höfterna.
I alla fall...
Jag sätter igång med ett fram-liv i storlek 36 UTAN sömnsmån.
Innan middagen bör jag kanske tillägga.

Så jag skär ut livstycket fram och två framstycken och syr ihop då jag upptäcker att jag INTE LÄST SÅ NOGA på vilken del av sidostyckena jag huggit i farten och skurit ut...
För när jag ska sy livstycksdelen bak, då upptäcker jag att jag använt mönsterdelen till sidostyckena till livstycket BAK... FRAM.
 
Det var nog lite näring till hjärnan som hade behövts där, så jag la ner för idag.
Nu kan jag livstycket utan och innan, så det här kommer gå undan imorgon.
Avslutar mitt bloggande med en bild från igår på Milou när hon och jag låg och myste i sängen och såg Indiana Jones...
 
 
Och för att uppväga det hela så blir det en bild på husse och Milou OCKSÅ där Milou fick en härlig massage på balkongen i eftermiddags...
 
 
Ser ju ut som hon har väldigt otrevligt 
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0