Jag fyndade gamla t-shirts för 2 kr/st...

Go´kväll!
 
Vad har hänt idag då?
Jo, förkylningen som jag fick runt min födelsedag och som sedan försvann...
Är tillbaka med en speed idag som sa: WROOOOOOOOOOM!

Inte så att jag smittat om mig själv, nej, sambon har.
Han som nyste så länge och snorade så det var tal om "allergi" ni vet.
Jupp, nu är ju HAN PIGG och rätt frisk igen och så har han smittat ner mig... IGEN.
F-A-N-T-A-S-T-I-C!
Verkligen.
Not.
 
Och fort har det gått också, imorse, ingenting, jag var mest bara upprörd över bruna uniformer och nu:
Täppt i näsan, ont i kroppen och halsen börjar svida lite igen.
Jippijahoo.
Happy, happy, happy.
Not.
 
Om man bortser från det då så har dagen var bra till seg men jag har fixat lite och sen var jag barnvakt en stund på dagen.
Vi började med en promenad och så hade vi Pippi-tema och sötnosen hann inte mer än innanför dörren (vi var i trädgården och lekte med Milou först) så sa hon:
Ta fram Pippi!
Pippi och Lilla Gubben kom fram och sen lektes det bara med Pippi och Lilla Gubben och sista halvtimmen satte jag på riktiga Pippi på en gammal VHS och så såg vi på Pippi när Tommy och Annika var på rymmen.
 
Efter det var jag och handlade till djuren OCH som slutkläm var morsan och jag på Katthemmet där jag köpte gamla t-shirts för 2 kr/styck.
 
Jag skall ha det till när jag syr nya plagg till vuxna och barn i trikå istället för att slösa på det fina och nya tyget, så syr jag provplaggen i gamla t-shirts IFALL jag skulle missförstå mönstret.
Sambons alla gamla avlagda har jag redan klippt sönder och sytt upp, nu kunde jag fynda ett gäng stora mans t-shirts för en billig penning.
Har redan sytt upp en prototyp i ett nytt mönster idag, imorgon kör jag på riktigt.
 
Nu skall jag krypa till kojs och kurera mig...IGEN.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0