Mamma har alltid rätt...

Idag har varit en BRA DAG på framförallt två sätt.
 
1. Skall på jobbintervju på fredag igen.
 
2. Sonen kommer hem här och deklarerar att han skall spara ut till långt hår igen!
(VA, är det sant????)
 
Jodå, inget skämt här inte, för han har fått höra från "tjejerna" att "Du med ditt självlockiga hår skulle bli jättesnygg med längre hår..."

HA!!!!
Vad är det hans mor har sagt i alla år?
(dvs JAG!!!)
"Du med ditt självlockiga hår skulle bli en tjejmagnet med långt hår, tjejer ÄLSKAR självlockigt, långt hår!"
Sonen:
Dock inte, det skulle ingen tjej gilla, det är skitfult.
 
Men vad händer...
Tjejerna gillar långt, självlockigt hår, det är väl det jag alltid sagt:
Mamma vet bäst, mamma har ALLTID RÄTT!
ALLTID.
 
I nästa andetag förklarar sonen hur hans nya frisyr skall se ut...
 
 
 
Bakslick, ankskjärt á la Stureplan och så skall man ha keps till det!
 
"NEJ, det är ju en stekarfrisyr, DET är inte modernt, det är ju skitfult", säger den nyss så glada modern "som hade så rätt".
- Nej, det är ju skitsnyggt, säger sonen, jag ska spara ut håret och ha sådan frisyr nu har jag bestämt.
Alla tycker att det är snyggt.
 
"Alla utom jag då", sa jag och drömmen om det där självlockiga burret som man själv besitter och sonen också hade tills han var typ... 8 eller något.
Drömmen om beachbum-killen, Hollywoodlockarna alternativt hårdrockskillen lever ännu, men hoppet blir väl mindre och mindre.
 
 
 
 
 
Jaha, då var det bara EN BRA SAK som hade hänt idag då, jobbintervjun.
 
Annars har jag sytt lite barnkläder, inte hunnit något på klänningen men det hinner jag förhoppningsvis imorgon!
Så en fin bild från strandpromenaden imorse när jag och Milou var ute och gick, mavar, svanar och kanadagäss SAMT två änder hade fågelkonferens...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0