Ny byxa fast ändå inte...

Hej...
Bättre sent än aldrig så HÄR är jag.
 
Idag skulle jag sy klart den där sista fleecekoftan, då var det blå bandet slut.
Jag gick till syaffären, då var den stängd.
Ridå.
Alltså körde jag fast, gjorde då istället en ny variant av en mysbyxa...
 
 
 
 
... i det "gamla vanliga" mönstret jag gjort sååååååå mycket byxor i nu i sommar.
 
Resultat = Lyckat.
Dock ser dom väl inte så festliga ut på bilden, men dom är finare än vad dom ser ut att vara.

Det är ju inte svårt att se vart det här företaget har hittat sitt mönster i alla fall...
 
 
... enda skillnaden på den här bilden är att dom satt på ett par fickor, MEN...
Jag ska också göra byxan i twilltyg, för jag vill ha byxan i den lite längre än "korta byxan" men inte lika lång som den långa.
Ja, det får bli framöver.
 
Grejen var att jag såg den här bilden på Facebook och såg att det var samma byxa som i mitt mönster, sen såg jag även byxan i svart velour.
Deal done, var jag tvungen att ha ett par jag också... punkt liksom.
 
Ja, det var min dag det, sent på eftermiddagen åkte vi ut till min yngste morbror på födelsedagsfika, när vi då passerar tygaffären var den öppen.
????
WTF, den var ju stängd fre-lör-månd stod det ju när jag var där vid 11-tiden.
Skitsamma, då var det ju försent för vi skulle ju på fika som sagt så det får bli imorgon.
 
Vi hade en trevlig stund hos morbror och kom hem sent, nu ska jag krypa till kojs för imorgon skall jag upp och träffa Chifen.
Sov gott alla trötta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0