Ny tröja...

Idag har jag gjort en tröja av ett klänningsmönster...
 
 
... och här är min version i dom tygerna jag hade hemma...
 

Gjord i kungsblå viscosejersey med vit- & marinblå randigt mudd...
 
 
 
 Och med detta visat och sagt kan jag bara säga så här:
Fy fan vad kul det var att få sy igen MEN FY FAN vad jag känner mig SJUK NU!
Ja, fy-fy-fy, jag mår verkligen inte bra.
Inte ens alvedon och ipren hjälper min arma kropp nu.
 
Det blev även en liten laddning äppelringar...
 
 
 
... samt matlagning och hushållsfix.
 
Och nu har jag krypit ner i sängen och känner hur värken och febern tar över hela min kropp igen.

Så jäkla glad att jag sytt, synd att den blev för stor MEN det går ju att... tjäna...hm... göra sig av med den... synd att jag mår kass igen, men...
Jag hade inte pallat EN SEKUND till med att titta på roliga mönster på projekt på datorn utan att få åstakomma NÅGOT på nästan en vecka. 

Så får vi väl se van bakslaget blir på detta...?
Förmodligen inget bra.
 
Nu ska jag vila, vi ses imorgon igen... om jag lever då vill säga.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Så fina! ;D

Svar: TACK Susanna! Ja klänningsbilden har jag snott från nätet för att visa hur klänningsmönstret ser ut, men tröjan har jag ju då gjort själv idag! Kul att se att en Oslofru ;) hittade min blogg, själv har jag faktiskt släkt i Oslo också faktiskt, två kusiner i Oslo och en morbror och moster i Kongsvinger. Ha en bra kväll / Madde
Madde

2014-09-21 @ 18:56:20
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0