Premiär med guldkant...

Host, host, host...
Ja, det var min dag det, inte mycket att orda om direkt.
 
På eftermiddagen så åkte vi en mycket kort tripp till Ica Wisborg för att hämta ett litet tygpaket till mig, blev lite rastlös och så ville jag få hem det tills jag är piggare igen.
Ett av tygerna som kom som skall bli klänning var...
 
 
... detta fina och lite färgglatt lila twilltyg.
 
Det är barntyg egentligen men ska bli vuxenklänning.
Barntyg, vuxentyg, vem bryr sig, inte jag i alla fall, huvudsaken det är snyggt!
Jag är ju lite irriterad på att det är så murriga färger jämt till höst och vinter så jag försöker hitta lite gladare tyger än dom rådande säsongstygerna.
 
Till kvällsmat fick det bli något enkelt pga "orkbrist" som spagetti och köttfärsås, men det blev en höstpremiär med en liten guldkant i alla fall...
 
 
... egna äpplen från trädgården i ugn!
 
Finns det något godare?
Finns det verkligen det?
Nej, jag tror faktiskt inte det, det var lyxefterrätt som hette duga!
 
Och det bästa är:
Det kommer bli mer av den varan!
Vi har så mycket äpplen så det är inte klokt så "Mer äpplen i ugn åt folket!"
 
Vi kanske ses med en liten bitstrips senare, eller så ses vi imorgon igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0