Såg inte klok ut...

Detta har varit en riktigt lång dag idag.

Jag började med att kombinera ihop mönstret Greta ihop med 10047, ritade och skar ut, sen tog jag fram gamla t-shirtar som blev första provplagget...
 
 
 
... och jag kände mig nöjd!
 
Nu kör vi, jag hade fått ihop det.
 
Då var det dags att avbryta för att sticka iväg och möta upp sonen som skulle byta en jacka.
Ja, han kunde köpa den själv, men byta...
Nej, då måste mamsen följa med.
Meeeeeeen, det gör lilla mamsen sååååååååå gärna, d
et är ju kul om man får göra nåt´tt med sonen.
 
När vi så gick där på Öster så vart det nästan panik när vi skulle gå mot skoaffären, sonen ville INTE gå förbi "Donken" och visa sig.
"Med mig" trodde jag och föreslog att han skulle gå långt bakom mig då så slapp det bli så pinsamt om några av hans kompisar såg honom ihop med morsan.
Nä, det var inte mig det var fel på (JASÅ?) utan vad han hade på sig:
Fleecejacka (Svindyr, nyinköpt) och ryggsäck.
 
?????
Va?
Skojar du?
Nej, det gjorde han inte, han såg inte klok ut enligt honom själv.
Jag såg bara en jättesnygg och stilig kille som gick med sin lite sunkigare morsa, nej, han hade ryggsäck och (svindyr) fleecejacka.
 
Ja, nej DÅ vill man ju inte gå förbi Donken, ryyyyyyys.
 
Väl hemma slängde jag på Babben i cd-spelaren igen, myspyste till hennes ljuva gotländska och sydde klar klänningen...
 
 

... som ni bara får en sneakpeak på ikväll för det var så mörkt när jag skulle fota så det blir ändå inga bra bilder.
 
Den BLEV PRECIS så som jag hade skissat klänningen bara det att jag faktiskt insåg att det kanske hade varit snyggare om jag använt flera tyg, dvs så som på provplagget i gamla t-shirts och att jag kanske skulle ha smällt till med rosa ärmar i lite starkare rosa än den blekrosa färgen i tyget.
 
Hm...
Ja, jag får fundera på det till nästa presentklänning står på schemat.
Ja, jag tror jag testar en variant med tre tyger, fortsättning följer.
 
På tv så rullar nu en repris av Babel och med där är "min" älskade Karl Ove Knausgård och en annan norsk författare Tore Renberg.
Jag kan inte hjälpa det men Karl Ove ser rätt snygg ut i det där skägget som han sitter och gnider på i rutan och känner sig lätt obekväm när han får frågor av Jessika.
Snygga rynkor har han också, jättesnygga rynkor.
Han är inte lika snygg som Hugh Jackman, men...
Han har DET.
 
Inte många som har DET, men Karl Ove har det.
 
Nu skall jag sova, imorgon blir det Chifen, sy, träffa vän och klippa håret.
Håret är så slitet efter denna sommaren så det behövs nog klippas ner rejält efter detta halvår utan toppning.
Sov gott alla trötta, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0