Tonåringen i mig kan se...

Idag startade jag och Milou upp dagen med att trampa hemifrån redan klockan åtta till veterinären och då var Milou TIPPTOPP när vi gick hemifrån.
Öronen var borstade till fluffig perfektion, hon var ren och fräsch men när vi kom fram till "vettisen"...
Ja, alltså då var hon bara smutsig och öronen var not so fluffy any more!

Orsak:
Fuktigt och dagg i gräset!
Okej, det var väl ingen världskatastrof precis, men jag ville att hon skulle vara fin när vi kom dit på den årliga kollen samt vaccinationen.

POSITIVT var dock att Milou gått upp rejält i vikt!
Jepp, sen jag bytte foder till "Meradog" som Hundbästisen är återförsäljare till så har Milou´s kassa mage bilvit SÅ BRA samt att hennes dåliga aptit helt försvunnit.
Hon äter upp sin mat varje dag, vilket i sin tur leder till att hon har mer ork och gått upp från 4.8 kg till 5.7 kg!!!
 
Jag säger bara en sak:
Jag älskar det där hundfodret och Milou har på kuppen blivit lite mer "rastypisk" när hon klättrat över 5 kg´s strecket.
 
Efter besiktning och vaccination så trampade vi lite spontant vidare till bästisen Syster J och fick morgonfika nummer två, samt en liten trevlig pratstund.
På det gick vi hem och röjde i lägenheten, ALLT FIX som skulle göras och sedan...
Satte jag igång med att sy!
 
Dock började jag inte med någon beställning utan bestämde mig för att NU JÄVLAR skulle jag minsann bli klar med den där test-klänningen i lakanstyg FÖRST, så jag har även den på min sy-reportoar så att säga.

Så jag satte igång, sydde ihop 34:an livet ihop med 36:an kjolen och när jag såg att DET funkade...
 
 
... då körde jag på och började med kjolen i det RIKTIGA tyget!
 
 
Och det gick som en dans!
 
Jag kan ju snart sy det här mönstret i sömnen vid det här laget, och kjolen gick jättesnabbt TROTS stor nogrannhet...
 
 
Dock tror jag att detta tyget blir lite FÖR "Americano" för min del, det kommer se ut som en väldigt pro-amerikansk klänning och jag kan nästan se denna på en mycket ung tjej i stället för en gammal tant som mig... hm... kanske...?

Ja, jag kan se denna på en tonåring ihop med navyblå strumpbyxor och röda skor med skyhöga klackar alternativt barbent ihop med ett par navyblå skor med lika skyhöga klackar.
Jepp, jag kan PRECIS se det i min skalle.

När jag snott ihop den får vi se vad utslaget blir om behålla eller inte behålla blir, fortsättning följer.
Tonåringen i mig kan dock se mig själv stylad i den där på framsidan av Vouge!
 
Imorgon ska ni få en true story om ett mycket litet barn som fick mig att känna mig som en skummis idag, cliffhanger till imorgon då alltså.
Sov gott alla glada, trötta och nöjda människor.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0