Tråkigt, trist och brunt...

God morgon!
 
Igår var jag (eller vi, både jag och sambon) arg och chockad här i min röda Ikea-soffa...
Idag känner jag mig mer sorgsen.
Hur sjutton kunde det gå så här illa?
13% slutade "slutnotan" på vad gäller Sverigedemokraterna och det finns inget annat än ordet "SKANDAL" att säga om detta.
 
Jag kan inte hjälpa det men folk som röstat på SD kan inte ha läst HELA deras partiprogram och dom kan bara inte ha mycket till hjärna.
Fy fasen, jag hör trampet av svarta stövlar, bruna uniformer och marschmusik på väldigt nära håll.
 
Procenten hade även stigit rejält här på Gotland vad gällde SD.
Måtte det bli mycket sammarbete i både kommunen och riksdagen mellan blockgränserna, det är i alla fall min önskan.
 
Fick för övrigt ett mail via Fejan från en gammal vän från Schweitz mitt i valvakan.
Han gjorde jämförelser med sitt eget land och vad som hänt där, och DET...
Var ju inte så muntert.
Hans ord fick mig att vilja ringa riksdagen och tala om för dom att så här har det blivit i Schweitz och så här måste ni göra nu...
Innan det är försent.
Det är illa i Schweitz, deras motsvarighet till SD är jättestora och bara växer och växer och har väldigt stort inflytande.
 
Vill vi ha detta till nästa val?
Nej det vill vi inte, det är redan superilla.
Alla verkar chockade över landet, alla fördömer, men samtidigt NÅGRA RÖSTAR.
Vilka dom är kan man ju undra.
Läser någon av er min blogg, jag kan bara vädja till ert sunda (?) förnuft till nästa val och rösta inte på ett sådant här parti.
 
Fy, ja, dagen går vidare och idag känns det trist, tråkigt och brunt trots sol och klarblå himmel.
Dagen ser ut som följer: Jag skall invänta på det där "jobbsvaret", jag skall vara barnvakt och nu skall jag sy lite.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0