Vilken höstpromenad...

Solen skiner och jag och Milousan plockade ihop oss själva väldigt tidigt och gick ut till Snäck...
 
 
... och vilken underbar promenad vi fick, vilken höstdag med knorr på!
 
 
 
 

Det har verkligen gått från sommar till HÖST på ett kick denna veckan.
Vi gick som sagt hemifrån, längs muren, längs hela berget och ner vid Snäck och havet tillbaka.
Det var så maffigt så det var inte klokt.
 
När jag var ute på bryggan och fotade var det bokstavligen med risk för livet.
Det var snorhalt, havet skvätte, skummade och yrde ner hela mig, men jag hade ju ändå träningskläder så det gjorde inget men...
Det var faktiskt lite läskigt i den där starka vinden och hala bryggan, man hade LÄTT kunnat blåsa i.
 
Och det bästa av allt:
Det var i vanlig ordning inte en käft i farten.
VAD GÖR FOLK undrar jag ju jämt, och idag var inget undantag.
Ligga hemma på sofflocket, kom igen liksom.
Jag hade lätt kunnat trampa ut igen om jag inte legat sömnlös inatt.
 
Ja, jag har faktiskt inte sovit en blund pga nackvärk.
Jag var på middag hela kvällen igår hos bästisen Mr.P och det blev sent in på natta.
Vi hade så mycket att prata om om vad som hänt i sommar när han varit bortrest (eller hemma i "sitt land") och åt mat i flera timmar gjorde vi.
 
Till fikat hade han köpt bakelser och till mig hade han köpt MIN FAVORIT:
Napoleonbakelse.
 
Jag är ju inte mycket för just bakelser pga all grädde som jag mår sisådär av, men MIN bakelse är i alla fall Napoleon.
Varje år på min namsdag fick jag alltid en Napoleonbakelse av min pappa så igår åt vi Napoleon till ära av farsan.
 
Nä, det var jättekul igår och när jag sen kom hem fick jag ont i nacken, bara "sådär".
Kunde inte somna och låg och vände och vred mig och det blev bara värre och värre.
Det är nog över imorgon, jag vilar nacken idag, gör inte så mycket, så är den nog fit-for-fight imorgon igen.
 
Grymt nöjd med gårdagen i alla fall då jag var kreativ som tusan, härlig middag på det OCH GRYM långpromenad idag.
Det gör jag om imorgon, trust me.
 
Vi ses lite senare, ha en bra dag alla lördagsfirare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0