Folk uppmärksammade äventyret...

 
Vi började med uppdrag:
Sprätta rock...
 
 
... och så gjorde jag förslag till två kilar...
 
 
... bl.a idag.
 
På eftermiddagen blev det promenad i det UNDERBARA vädret längs muren...
 

När vi kom ner till havet la jag mig på stenarna och njöt av solen och värmen, Milou letade pinnar som hon tuggade på ända tills hon såg ett andpar och skutt, skutt så var hon ute i havet och simmade mot fastlandet!
 
Jag trodde att hon snabbt skulle vända pga vattentemperaturen som jag FÖRMODADE var kallt, men icke då...
Änderna paddlade på och Milou efter, sim, sim, sim!

Jag röt som en furie från stranden "Miloooooou, Miloooooooooooou" men Milou hade drabbats av tillfällig dövhet!
(Kanske för mycket havsvatten i öronen?)
Folk som solade på stranden samt passerade började uppmärksamma ÄVENTYRET och tyckte det var jättefestligt.
Jomenvisst, jättekul, pfffff.
 
Jag tog då till det tunga artilleriet och röt:
"Milou, GODIS!!!"
Milou tvekade, godis eller änder som var jävligt snabba?
Det fick bli godis och hon simmade in, fick godis och beröm (trots att man vill skälla men det kan man ju inte TYVÄRR
) och VIPS...
En snabb helomvändning och ut i havet igen, sim, sim, sim, vart fan tog dom där jäkla änderna vägen nu då?

Men vad i.... helvete..... gaaaaaah!!!!!
 
Och folk skrattade, HAHAHA, vilken festlig liten jycke!
 
Samma procedur igen och vid nästa godisintag högg undertecknad tag i hunden och kopplade vårbadaren som var dyngsur.
Ja hela hon var blöt såklart för hon hade ju simmat långt ut, dock torkade hon snabbt också för det var ju varmt ute, alltid något.
 När vi kom hem så satte jag mig med en kaffekopp i solen i trädgården, det var 22 grader i bersån runt 17-tiden, INTE HELT oskapligt!
 
Bra dag och vi ses imorgon igen, suss gott...
Det skall jag göra i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0