Hej-hej valborg...

Wow...
Tonåring och valborg.
Svårare än jag trodde.
 
Sonen INSISTERAR på att sova borta med "en drös" andra små vänner i ett hem som ingen förälder är hemma och har koll på dom.
Inte kanske att dom skall ha KOLL-koll, men koll på att dom kommer hem i ett enda helt stycke och att allt är OK när dom väl kommer hem.
 
Enligt min åsikt skall det finnas en ansvarsfull förälder som har ansvaret om det händer något och har koll att alla små vänner kommer till den som har övernattningen.
Om det är OK med tonåringen?
Gissa tre gånger.

Drama, drama, drama, detta har pågått i snart två timmar, nacken brinner, jag har huvudvärk...
Hej-hej valborg!
 
 
 Fint med flaggning på muren idag i alla fall, dagen började bra och sedan gick det utför på seneftermiddagen.
Toppas med detta, jag skall inte göra ett skit ikväll, ingen brasa och stå ute och frysa häcken av mig, INGET, bara gräva ner mig i sängen och se på någon serie själv.
 
Nu till något kul istället, hittade det här tyget när jag var ett ärende i tygaffären åt jobbet...
 
 
Och jag vet inte jag dom men NÅGOT fick mig att känna...
 
Jag tänker mig något i stil med dom där...
 
 
 
... africanprint-kjolarna som jag älskar så!
 
Om det är ett förmånligt pris kommer jag nog slå till, bara för att testa och se.
Jag kände för det där tyget och jag kände en fluffig kjol och sedan en vit topp till.
Jepp, det kände jag för.
 
Nu fick jag för övrigt telefonnummer av sonen till vännen som han vill sova över hos morsa.
Samtal avklarat, sonen får sova borta.
HUR SVÅRT kan det vara?
Två timmars onödigt tjafs till ingen nytta, hade jag fått det där numret direkt hade det ju inte varit något tjafs överhuvudtaget.
 
Gud i himlen, giv mig styrka jag säger bara det, snart är det sommar också...
Giv mig stryrka.
 
Nu skall jag se på tv eller data, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0