Långfredagslunchfika i Kovik...

Idag blev det några timmar i Kovik med Nybyggarna och Moster Puff, inte en HELT OSKAPLIG dag om vi säger så...
 
 
Alltså vad är det med Gotland och detta blåa ljus...?
Det är så jäkla magiskt!
 
 
Faktor 30 PÅ så man inte skulle bränna sönder sig och samman i det starka solljuset och även solhatt på sluttampen...
 
 
 
Där vi satt hade vi det supergott, helt i lä och vindskyddat men så fort man steg utanför läet... FREEZING kallt!
Nordanvind som hetta duga, men i lä som sagt = varmt och gott.
 
 
 
 
 
Här blandades det högt och lågt, kaffe, baguetter, kex, toscabullar och CHAMPANGE minsann!
Nej, champagnen var mammas, det fick hon av Nybyggarkussen så den knäcktes inte upp idag.

Så tog kussen en bild på min begäran på mig i morsans basker...
 
 
... vilket fick oss att undra:
What´s upp med den där fjongen mitt uppe på huvudet?
 
 
Är det som en liten radioantenn som gör att man kan tuna in yttre rymden eller vad har den för funktion på en basker liksom...?
 
Ingen visste så vi enades om att det var en antenn kort och gott.
Ja, lite sån´t funderade vi på en långfredag ute i Kovik, SNILLEN SPEKULERAR i Larssonssläkten typ!
 
Vi kom ut vid 11.15 och hängde i solen några timmar, det svider i skinnet trots solkräm, solhatt och jag hoppas det inte blir illrött.
Vi ses senare, det har varit en magnifik dag vid havet... en av många som skall avlösa varandra förhoppningsvis.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0