När morsan nästan sålde mina gamla lp-skivor...

Idag har jag jobbat, haft besök av min ena guddotter och vi har "pysslat", kan inte säga VAD vi har pysslat med för man vet aldrig vem som läser detta.
Det vill säga om hennes syster skulle råka titta in här, man vet ju aldrig liksom.

Så har jag själv också hunnit börja på den där blusen jag skall sy...
 
 
... och jag valde detta somriga tyget som jag hade i min tygsamling...
 
 
Tänkte att:
1. Det har jag mycket av för jag köpte det på rea förra året så det gör ingenting om jag syr fel.
2. Färgen är fin till en sommarblus när man fått lite färg på kroppen.
3. Färgen passar till både vita byxor och blåa jeans.
 
Och innan vi släpper temat "Sömnad" för idag så hade jag en liten idé om att bygga om i lägenheten lite...
 

Slå ut några väggar (även dom bärande) och öppna upp lite, skita i vardagsrum, matrum och sonen får flytta hem till sin farsa för gott, det ser väl ut som en BRA plan eller vad tycker ni...?
 
Så över till morsan...

Jag satte mig i trädgården med en kopp kaffe närmare kvällsmaten och in kommer en kille i min ålder.
"Hej-hej, nu är jag här!"
Jag:
???????
Jaha, hej, har du nu gått fel... eller...?
 
Han:
Jaha har jag, vi pratades ju vid förut idag väl...?
Jag:
Eh, nej det tror jag inte vi har.
Han:
Jomen det var jag som skulle komma och köpa gamla Lp-skivor av dig, eller har jag gått fel, det kanske var hos grannen?
Jag:
Har du pratat med en Carina?
Han:
Ja precis!
Jag:
Oki, då är det min mamma, hon bor i dörren rakt fram här...
... och UT kommer morsan när jag står och pekar på hennes dörr!
 
Jag tänkte:
Lp-skivor, källaren, ja ALLA MINA gamla Lp-skivor står ju där nere också så jag anade oråd direkt, bara hon inte fått med mina också för hon har ju inte koll på vilken musik som tillhör mig och vilka som tillhörde pappa.

Jag gick naturligtvis med in och jaha ja...
Där såg jag direkt mina Kiss-skivor, Boney M, Beatles, ABBA, Michael Jackson och en massa flera och DOM fick hon i alla fall baske mig INTE sälja!
 
Jag var tvungen att faktiskt tyvärr vara så jäkla pinsam och säga att jag faktiskt ville plocka ut mina juveler först och sedan varsågod och välj liksom.
 
Mamma blev helirriterad, "varför stod mina gamla skivor och skräpade där nere, varför hade jag inte tagit hand om dom?"
Eh, för att du aldrig sagt till mig att jag behövde avlägsna dom från källaren och hade du sagt till INNAN du skulle få besök så hade jag tagit bort dom såklart.

Jag fick ursäkta mig inför killen, men han förstod och log i samförstånd när jag raffsade åt mig mitt och sa att 80-tals skivorna med Limahl, Freestyle och Herrey´s ville han ändå inte ha.

Är du säker, sa jag, Herrey´s platta har jag hört är ett samlarobjekt och den hade jag kunna sålt för en femhundring till dig, och så gapskrattade vi.

När jag sedan tog mina Beatles skivor så protesterade mamma:
Dom där är väl ändå inte dina i alla fall!

Jag:
Du, om du hade tittat ordentligt på skivorna så står mitt namn och min adress snyggt och prydligt skrivet på baksidan av skivorna.
Dom här har jag köpt på HMW på Oxfordstreet i London för mina egna veckopengar en gång i tiden så joooooooo...
Dom är mina!
 
Morsan suckade och pustade, det var väl själva fan också, jävla unge typ.

Nåväl, han hittade tydligen sån´t som dög åt honom också och jag fick behålla mina skivor för mig själv, cheesus, tack för det liksom.

Ja, så morsan hade varit på "Stora rensar-humöret" tydligen och hade jag nu inte suttit i trädgården och läst min nya Burda i kvällsolen...
Då hade kanske vissa av mina Lp-skivor rykt!
Vilken flax för min egen del.
 
Ja, det var allt för idag, nu skall jag kolla nyheter och Jordskott från igår, vi ses imorgon igen efter jobbet och kanske innan också om jag hinner.
Ha en bra kväll.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0