Satt grupp sitter...

T&R Snäck blev det idag och vi mötte inte en käft när vi var ute!
Inte en enda människa efter vi passerat Öster och vi mötte inte folk förrens vi kom tillbaka till Almedalen igen (om man inte räknar gubbarna som jobbade på den nya bryggan vid Norderstrand) och det var såååååååå underbart!
Inte ens en enda hundägare var ute längs vår färdväg och det är ju väldigt ovanligt.
 
Nedanför lasarettet hade någon lagt ut en rad med stenar och jag...
 
 
... plockade lite mer stenar och gjorde pilspetsen för att komplettera konstverket!
 
Efter lite dammsugning och dusch plockade jag fram MITT SISTA LAKAN som jag "får" skära sönder och göra testsömnad av nya modeller i...
 
 
 ... och detta var mitt strandlakan i somras.

Alla mina lakan som jag fått mig till skänks som skulle vävas mattor av har nu blivit testkläder istället, jag får tigga nya på FB tror jag.
Alltid finns det väl någon som vill bli av med gamla fula och trasiga påslakan/lakan.
 
Strandlakanet var i alla fall det enda jag hade kvar som jag kunde slakta och det har legat i min badväska, jag slängde det i tvätten igår och idag började jag på detta mönster...
 
 
... som sedan skall sys i detta melerade sweatshirttyg...
 
 
... men det har jag ju inget att slösa på så det blir en test i lakan då som sagt...
 
 
 
... och jag tror den kommer bli jättefin med dessa fina instickningarna fram och bak...
 
 
 ... dock kommer inte jag ha fickor på utan istället kortar jag nog av kjolen och lägger till en volang nertill istället, så den inte blir för sportig utan en mer proper klänning i sportigt tyg!
 
Lite senare på eftermiddagen stack jag och morsan ner på stan för att  mötta upp Nybyggarna, Syster-Yster, Moster Puff mfl och så hade vi go´fika ihop så här på Skärtorsdagen.

Meningen var väl att vi skulle se på påskkärringarna och paraden också men det var så satans kallt så "satt grupp sitter".
Ja, dom fick paradera på bäst dom ville, vi har inga småbarn så vi satt kvar i värmen och DET...
Var väldigt skönt!
 
Nu skall jag äta middag, sätta på min ljudbok igen och sypyssla lite till, sen är jag själv ikväll och det skall jag förbli.
Bara mysa med lite "House of cards" och bara var själv, vilken lyx.
 
Imorgon, om det blir fint väder blir det utflykt med "La famillia", håll tummarna att solen tittar fram.
Vi ses då!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0