Skaffa en hobby morsan...

God morgon!
 
Ny kopp kaffe påbörjad när sonen och sambon dragit till respektive skola, den andra blev ljummen pga av hemmafix och jag tänkte:
Kaffe och tidning när dom dragit och jag får lugn och ro en stund.
CHECK på den.
 
Imorse undrade så jag och sonen:
VART kom den där vita lampskärmen ifrån i hans fönster?????
 
 
... när sonen valt att det skall se ut så här tills nya, matchande lampskärmar inhandlats på Rusta...
 
 
Ja EGENTLIGEN...
Behöver man fundera speciellt länge på det?
Svar:
Nej!
 
Mamma såklart.
Ny karriär på äldre dar morsan, Stylist-hemdekoratör eller vad fan det heter?
Springer hon upp i vår lägenhet och dekorerar åt oss, typ MIG som ändå sköter det själv i det här hemmet?
Tydligen.
 
Jag skall nog passa på när hon är iväg på någon tantmöte och dekorera om nere hos henne och se vad hon tycker om det.
Eftersom min mamma är likadan som mig bara GISSAR jag att det inte kommer falla i god jord, skall  bli intressant att se vad hon tycker om det tilltaget.
Blir säkert jättepoppis.
 
Lampskärmen åkte ner direkt, gissar även att min mamma tyckte att "sådär kan det inte se ut i fönstret" och jag tycker...
Att hon skall ge fan i mina fönster samt: skaffa en hobby är du snäll!
 
Vidare så var sonen och sambon på väg ner i trappen, sambon piskar på, dom har bråttom.
 
Jag ser då att sonen har...
 
 
... Stig-Helmer frisyr.
 
Panik uppstår hos sonen (jag kanske inte borde nämt det) och det måste åtgärdas.
Sambon blir sur för här är det bråttom-bråttom nu, jag försöker få ner det med vax, vatten och hundens borste (ja det var det enda jag hittade och det var ju panik och bråttom-bråttom ju) men inget hjälpte, fjongen kom tillbaka oavsett åtgärd.
 
Sonen tittar sig då i spegeln och säger:
Äh va fan, Stig-Helmer fjong är ju coolt, skitsamma, och så pep han ut till sambon.
 
Ja, vem är jag att ge min son komplex och säga att han har Stig-Helmer fjong i en negativ bemärkelse när han tycker att det är coolt...?
Skäms mamma Madde, SKÄMS!
 
Nu skall jag avrunda här och snart bege mig, vi ses ikväll igen.
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0