Svårt att förlika mig med färgvalet...

Go´kväll!
 
Ja, NU hamnade jag framför datorn, har gjort så himla mycket annat idag så jag har inte hunnit.

Jag började dagen med en långpromenad med Milou och när jag kom hem satte jag mig i solen med kaffekopp nummer två för dagen för att påbörja babyfilt även den nummer två...

Men när jag hade kommit en bit har jag nu svårt att förlika mig med färgvalet, jag får ta mig en funderare på vad jag skall välja istället.
 
Sen blev det en tur till bästisen Syster J för sambon skulle skruva i skruvar i väggen och sätta upp hängare åt henne och då hängde jag på och sedan gick jag hem och sydde på...
 
 
 ... den där t-shirten jag håller på och pular med.
 
Jag fixade även mönster till halsringning, ärmar och nertill och vad händer när jag har sytt på halsringningen?
Jo, då upptäcker jag att där jag har haft en nål för att markera mitten på framsidan, ja där har det blivit ett hål!!!!
 
Lagen om allts jävelskap abernaturlisch, tyget är så tunt på sina ställen så det blir alltså väldigt lätt hål om man är lite oförsiktig.
Toppen.... eller inte.
 
Jag blev sååååååååå förbannad, jag hade dock tack och lov tyg så det räckte till en till så då slängde jag ihop en ny...
 ... och sedan fick det räcka för idag, då var faktiskt klockan 19.
 
Note to sömmerskan imorgon eftermiddag:
Sätt inga nålar när du markerar mitten bak och och fram när du skall sy på halsringningen utan ta krita och markera istället för att undvika fler hål.
 
Var även en sväng och köpte tyg i tygaffären till nästa testprojekt innan hon stängde, även det kommer bli en t-shirt i samma modell...
OM jag får ihop den här första vill säga!?
Den andra skall jag göra tryck på, den som lever får se om det blir bra eller inte.

Nu skall jag gå och lägga mig, imorgon blir det andra äventyr vi ses när jag har landat i soffan då.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0