Brudklänning överlämnad till bruden...

Go´kväll gott folk!
 
Då var jag klar då, brudklänningen KLAR och överlämnad till bruden och jag kan pusta ut.
Jag höll på med fållning och putsning samt livet från klockan 10 till klockan 17.30 PIP.
Och jag fick ihop det.
Ser tipptopp ut på utsidan och mindre tipptopp på insidan men vad fan gör det...?
 
Jag är sååååå jäkla glad att jag varit på syateljé i några månader och lyckats plocka upp ett och annat trix som man kan trolla fram ur rockärmen annars hade jag aldrig klarat av detta.
Jag hade inte heller kunnat lämna ifrån mig klänningen överhuvudtaget, nope inte en chans "typ före juni".
 
Bruden var helnöjd och då är jag också helnöjd även om perfektionisken i mig känner lite ångest över undersidan på kjolen i brudklänningen MEN...
Det man inte ser har man inget ont av.
PUNKT.

Bilder kommer på lördag när bruden gift sig, håll utkik.
 
Vad händer nu då?
Jo det skall jag ta mig fan tala om:
Imorgonbitti och förmiddagen "gör jag typ något hemligt" och efter lunch:
SOL OCH BAD!!!!!
Det kan jag fan-i-mig vara värd efter två dagar med stekande sol och klarblå himmel och jag har suttit inne och haft häcken full med en brudklänning.
 
Saker jag då lärt mig på detta:
 
1. Lägg på minst 15 cm till nästa klänning i längd ifall tygerna drar sig när du syr.
2. Ha en liten assistent redo som kan hjälpa dig att mäta från midjan på en klänning när du klipper till plagget på längden.
3. Ha alltid gott om tid ( VILKET JAG NU HADE TACK GODE GUD) så du kan ta allt i omgångar om det kör ihop sig.
4. Det är OK att fuska och trolla lite på undersidan av ett plagg om tyget inte vill sammarbeta.
5. Hm.. ja det var väl allt.
 
Nu skall jag krypa ner i sängen och vila.
Pyttipanna i magen, nyduschad, renbäddat i sängen, åååååååh.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0