Lång dags färd mot natt...

Lång dags färd mot natt...
Ja, den här dagen har varit lång minst sagt, men nu är den över.
 
Sydde klart det som skulle sys på maskin på den silvriga kjolen och det var ändå en hel del.
 
Sedan blev det en mycket kort tur till Rusta där jag köpte en ställning för 49 riksdaler på rea...
 
 
 
... som jag får in i hörnet vid skärbordet samt kan rulla ut när jag behöver komma in i hörnet vid utskärning av tyg.
 
Skitbra pris, skitbra storlek och så får jag bort både tyger och pågående projekt från strykbrädan som jag då kan flytta bort vid varje pysseldag och den inte står i vägen i dörröppningen vid varje dags slut.
Så jävla bra, det tar sig hörrni!
 
Sedan kom det värsta:
Handsömnad.
Handsömnad i närmare 8 meter kjolfållar (4 X 2 meter) nertill och handfållning av midjor.
Jag har den silvriga midjan kvar, den bruna kjolen är helt klar.
Jag går upp tidigt imorgonbitti och tar den silvriga midjan så är jag HELT KLAR med DET BRÖLLOPET i allafall.
 
 
Kvällen blev alltså:
Handsömnad, ensam middag ihop med tiggarhunden och handsömnad till klockan 22.30 och nu på huvudet i säng.
 
Dagens bottennapp:
Inte ens värt att nämna här.
Nu är det inte långt kvar innan jag ger upp fullständigt med tjat... eller hur man skall uttrycka det.
 
 
Sov gott alla glada. idag har det varit smällhett, jag kanske drar på stranden imorgon om det inte är dåligt väder.
Kan jag vara värd efter idag men först skall jag fålla midja och ringa ett och annat samtal.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0