på några minuter blankt...

Goder afton.
 
Sitter och ser "Boss" på 1:an och bara myser, det har varit en mycket bra dag.
Vad har då hänt idag?
 
1. Jag insåg att idag är det på pricken 11 år sedan jag och gubben möttes för första gången.
Inte blev ihop, men väl möttes för första gången utanför utanför McDonalds på eftermiddagen.
Det var idag det, kärlek vid första ögonkastet.
SHIT vad tiden går.

2. Jag har sytt.
 
3. Jag fixade en doppresent.
 
4. Jag var i atleljén och fick hjälp med att sy i dragkedjan i brudklänningen.
Inte för att jag inte kan sy i en dragkedja själv som alla redan vet utan för att nu hade jag inte mycket tyg att spela med samt:
Jag ville att det skulle bli helt perfekt nu när allt annat är helt perfekt på klänningen.
 
Jag fick då en lektion i:
Varför har jag krånglat till det så in hi helvete innan?
 
Jag stod och tittade på hur chefen gjorde och jag kan säga så här:
Hon gjorde det på typ MAX 2 minuter samt hade en mycket smartare teknik än mig.
MEN...
Så är hon ju såklart utbildad och det är inte jag, men det jag lärde mig idag bara igenom att titta på var så jävla bra.
 
Kommer gå jättesnabbt i framtiden och det där med att stryka veck, sy fast med fållstygn och tillslut nåla är det slut med!
Dessutom hade hon ett superbra knep för att matcha tex sömmarna där bak på livet med dragkedjan bara igenom att hon klippte ett litet, litet hack.
Blev sååååå imponerad.
 
Väl hemma pressade jag ut sömnaden och sydde resten av sömmen därbak på klänningen samt sydde lite på en annan grej och sedan blev det INTE SÅ ÖVERBEFOLKADE och underbara Björkis...
 
 
 
... och eftermiddagskaffi i den strålande solen...
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var några få "närmast sörjande" på stranden idag, nästan bara vuxna, typ tre barn i poolen och dom var tysta och lugna.
Allt var lugnt.
Vattnet kristallklart och 21 grader, jag badade och simmade.
 
Jag gick en tur vattenvägen till Kovik och bara njöt.
Mamma satt och läste min Burda och Allt om handarbete och hade önskemål på kläder när jag kom tillbaka.
 
När vi kom tillbaka till stan fick jag och Milou skjuts till Chifen och där fick jag smarrigt kaffe och hembakta havreflarn.

Kan jag klaga på den här dagen?
Nope.
Mycket blev gjort, till och med lite bad och sol.
Nu på huvudet isäng för imorgon skall jag sy på brudklänningen, ha en en heldag på stranden och sedan sy igen.
Sov gott alla glada för vet ni vad...?
Det skall jag i vanlig ordning göra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0