England nästa?

God morgon!
 
Då var jag hemma igen då efter tre händelserika och roliga dagar med sonen och hans far.
Vi missade den "nya" blåsten med en hårsmån när vi åkte med färjan igårkvälls, det var ingen vind alls jämfört med när vi åkte upp.
Idag blåser det igen men då är man tillbaka hemma tack och lov.
 
Jag hinner inte skriva så mycket om äventyret just nu eftersom jag snart skall till jobbet.
 
Igår fick jag vila, ligga och ta alvedon nästan hela dagen förutom en liten tur till Farsta centrum för inköp av alvedon och en flaska vin till Moster Puff där vi bott.
Jag började må riktigt risigt n'är vi kommnit hem vid 21-tiden på tisdagskvällen men det blev inte värre än "jag mår inte 100".
Säkert bara en förkylning på gång, jag har inte blivit sämre igår eller idag så jag överlever.
 
Men vilka dagar vi haft och vilken SON man har.
ja, nu har han en hel del att fundera på i några månader eller om han redan bestämt sig...?
Ingen av oss vet ännu, det har svängt väldigt här, från eufori till... ja...
 
igår var sonen och hans far och besökte själva gymnasiet och det var tydligen ett litet gymnasie men med en riktig elitinriktning.
Dom har läkare och sjuksyrra på plats, förtur till Danderyds sjukhus (tror jag det var) OM det skulle bli skador, ordentlig kosthållning, elevhem m.m och det verkade väldigt seriöst och som sagt elitsatsande på ungdomarna.

Rätt eller fel?
Tror att i den åldern "Rätt".
Ska man lyckas eller bli någon inom sporten så vet man väl då om inte annat.
Som sagt... 
Vi får väl se vart det slutar, han är erbjuden det bästa från en av Sveriges bästa klubbar.
Helt sjukt.
 
Snart sitter man väl på stora arenor (helst i ett VARMT LAND) och tittar på sin son till superstar.
Jag tyckte Italien men sambon och sonen sa att det var visst en skitliga och inga pengar, man ska tydligen satsa på ENGLAND för det är där pengarna finns.

"England", sa jag besviket (och jag som ändå älskar england), "där regnar det ju bara" och såg mina chanser till en solig altan i italien försvinna alternativt en solig strand.
England, sa sonen.
Nåja, vi börjar med Hammarby så får vi se vart han hamnar sen, mamma får väl förmodligen inte bestämma ett skit i den frågan.
 
Nu skall jag duscha, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0