Jag hann med allt...

 
 
Då var trejde advent här då och även Lucia.
Sitter med tända ljus, solen på uppstigande i öster från en mycket trög decemberhimmel, dricker mitt morgonkaffe och lyssnar på "Det strålar en stjärna" från en luciakör på tv´n.
Äntligen en LUGN dag.
 
Jag tänker mig hundpromenad, träffa Syster J lite senare och egentligen skulle jag träffa en blivande brud idag också för måttmätning men jag skjuter upp det till imorgon, jag är helt slut här, måste vila.
Ja, jag skall alltså ge mig in i "brudträsket" igen, och med det menar jag bara att det skall bli KUL.

Jag har noll ångest inför detta denna gången.
 
Det blir en februaribrud, färgen på klänningen kommer bli RÖKIGT-VIT á la 40-tal och det är en så fin färg så det är inte klokt.
Måste säga att jag blev lika mycket eld och lågor när jag styrde in bruden på denna färgen, ungefär på samma sätt som när jag styrde in bruden i somras på den färgen hon hade i duvblågrå så känner jag samma här.
Färgen kommer bli sobert elegant för februari och passar hennes hudton.
 
Men, men brudeb får vänta, jag måste bara få vila idag, veckan har varit så sjukt intensiv så jag måste bara vila.
Gårdagen blev som följer:
 
Upp tidigt, tidigt som fan, sambon började med FÖNSTERPUTSNING (Yes, ÄNTLIGEN) på in- och utsida.
Jag som gjorde blom-och dammsugsjobbet fick avbryta och sticka till apoteket och hämta ut medicin, fortsatte, en liten minikris på jobbet så jag cyklade snabbt ner och försökte hjälpa till att hitta en sak men kammade noll, hem igen och avslutade jobbet med sambon.
Snabbdusch.
Fick sedan ett mycket trevligt fikabesök, lagade sent omsider middag (var på vippen att ta hämtmat men hade ju mat hemma så... "Just do it" tänkte jag, and I did.
 
Och mitt i allt det där kaoset hann jag ju även sy en liten gardin.
Cheesus, inte undra på att man är "lite" trött idag.
Lägg så till det där som tjirrar omkring i kroppen som sänker min ork lite, dock märks det inte när jag håller igång men det märks sannerligen idag.
 
Det bästa av allt är ändå att vi fick rena fönster lagom till jul, att alla flugskitar och smuts från vägen är puts väck.
Inga mer zebrarandiga fönster.
Halleluja.
 
Nu skall den eftersatta vovven få sitt, nu skall vi ut och gå.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0