Jag har dödsångest inför båtresan...

Go´kväll!
 
Landat framför julkalendern och lyssnat på stormen, har skrattat, fan jag vill inte gilla Erik Haag och Lotta Lundgren från "Historieätarna" efter att ha läst Martina Haags "Det är något som inte stämmer" som är en roman på pappret men man förstår ju mer än väl att det är självbiografiskt förtäckt i romanskal och handlar om när Erik bedrog sin fru med Lotta... i flera år.

Alltså, jag ville inte gilla eller skratta åt Erik och Lotta i julkalendern men det gör jag, och åt dom roliga barnen .
Jag har faktiskt sett julkalendern varje dag.
Vuxen 44-åring vi har att göra med här, UTAN småbarn numera märk väl, jisses.
 
Vi var även idag nästintill ensamma ute i blåsten på promenaden...
 
 
... folk sitter väl inne och kurar dagar som dessa gissar jag, men inte jag och Milou.
 
Kollat väder och vind inför båtresan imorgon.
Jag mår INTE bra.
Fan i helvete, fortfarande blåst, kuling och upp till 21 s/m i kastbyarna enligt SMHI.
Ikväll är det "bara" samma kuling och 19 s/m i byarna och ute stormar det som satan.
 
Båten har gått för Klokboken åkte härifrin enligt avgång men va fan...
Jag vet inte om jag fixar detta.
Jag som blir så himla skösjuk,
HJÄLP.

Och så kastbyar på det, dunkar och bommar i skråvet på båten, kommer sitta och ha ha dödsångest, undrar om jag ens kommer kunna sova en blund inatt pga av räddslan inför båtfärden.
Känner mig rätt uppjagad om jag säger så.
Nåväl, nu är nu och imorgon är en annan dag...
... för att citera Christer Björkman.

Från dödsångest inför båtfärd till sömnad, jag glömde ju förresten visa hur sömnaden såg ut i kappan när jag fått i den isydd häromdagen...
 
 
 
Isömnaden av orginalfodret var inte ens i närheten av detta kan jag bara meddela, ni förstår om jag är nöjd va?
 
Annan oro som förresten seglat upp här inför imorgon:
Jag börjar få ont i halsen.
Det känns rivigt.
Jag har inte varit risig här sedan februari i början av året och nu när jag ska med sonen till Stockholm, jo, det kunde väl inte kommit lägligare.
 
Nej...
Jag hittar inte på pga av det här med stormen ute nu, det är faktiskt sant.
Skall koka mig lite té med honung i till Solsidan, jag får be om mycket till Gud vad gäller morgondagen verkar det som.

 
Vi ses imorgon igen, det blir väl lite bilder från Stockholm.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej hittade hit via Ingrid på Gotland.
Har lite tips inför sjösjuka:
1 Stoppa papperstussar i öronen
2 Tejpa naveln
3 Köp åksjukearmband på Apoteket.
Hoppas att något hjälper, själv begagnar jag gärna nr 1.
Kram Karin
PS Välkommen till min blogg!

Svar: Hej Karin!Såg dina tips när jag redan var framme i Stockholm och skall definitivt testa "Nr.1" till nästa gång.
Sjösjukan har ju tydligen med balansnerven i örat att göra så kanske papperstussar i öronen funkar.
Kan inte ta åksjuketabletter för jag blir så påverkad av bara en så jag måste sova ett helt dygn efter alltså avstår jag jämt från det.
Skall kolla in din blogg och TACK för tipsen och tyvätt gungade det som... 17... så jag låg som en fällkniv i sätet och fick kämpa. Hälsn. Madde
Stickqvickan

2015-12-07 @ 12:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0