Jag tänker på julefriden jag...

Har suttit i soffan sedan klockan 15.30, fixat klart julklappar och lite ärenden.
 
Bara önskar att jag kunde göra något men det kan jag inte, min vänstra arm är helt obrukbar.
Har jätteont, whiplashad med full kraft.
Jag får vila resten av dagen, eftermiddagen imorgon och så får vi hoppas det lättar annars får det väl gå ändå.
 
Min mor kommer för övrigt upp och meddelar att hon köpt julservetter till julafton.
Jag undrar då om dom kommer matcha min dukning.
Min mamma tittar på mig och säger:
Det vet jag inte, det är ju julservetter.
 
Jag...
 
 
... "Jo men jag vill likväl att julservetterna skall matcha min dukning även om det är julservetter."
 
Mamma bara...
 
 
Kanske låter otacksamt här nu men hon vill helst ha klart ALLT kring julafton IDAG och detta trots att det är jag som skall ha julafton.
 
Hon tyckte till och med att vi (JAG) skulle duka bordet redan imorgon.
Jag fick verkligen bita ihop för att inte svara snäppigt (ännu värre blir det ju när jag har värk) när hon kommer med än det ena än det andra så här fyra dagar innan julafton.
Jag biter ihop, tänker på julefriden, jepp det gör jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0