Ny man och nya bord...

Hej hopp...
Då var jag färdigjobbad för den här veckan då.
 
Härlig kuriosa att veta är att när jag nålat upp en kjol på en kund och bara går ut att hämta ett måttband så kräks kundens barn i provrummet i en plastkasse.
 
Jag hade suttit mindre än en meter från barnet bara sekunder innan.
Toppen, jag som skall ha släkten på julafton iår, bara att hoppas att jag är klarar mig...
Ja, hoppas kan man ju alltid göra.
 
Jag fick öppna ytterdörren på vid gavel för att försöka vädra ut det LUFTBURNA VIRUSET och ha den så i 1 ½ timme, det var ju bara flax att det var 10 grader ute och ingen vind så att jag stod ut.
Inte var det varmt men jag hade kunder och sprang hit och dit så lite värme höll jag kvar i kroppen iallafall.
 
Toppen, det är allt jag kan säga, TOPPEN.
 
Innan jobbet så var jag och hämtade upp min nya pojkvän Rudolf (även kallad Rudy)...
 
 
Är han inte fin?
En liten armskada som jag inte bryr mig så mycket om, han blev lite billigare då.
 
Nu åker den gamla sambon ut och in flyttar den nya, på studs dessutom.
Nej då, dom får väl samsas.
  
Rudolf är iallafall en perfekt kille att sätta på sydda kalsonger så slipper sambon fläkas ut på nätet och så har jag en TYST, lugn och väldresserad modell som gör som jag säger vid fotografering.
Win-win för både sambon och mig för han hatar ju att vara modell.
Dessutom ligger ju herrskjortor i pipen så då har jag en manlig modell att använda mig av.
 
Dessutom kom Klokboken och levererade detta till mig och sambon...
 
 
 
199 kr/st på Ikea och det blev våran julklapp till oss själva, varsitt bord i hallen/arbetsrummet.
 
Nu fick jag bort mina maskiner från skär-klippbordet och har bara skärmattor och strykstationen där nu, fick bort stolen i hörnet och in provdockan samt Rudolf...
 
 
Borden var dessutom 10 cm smalare än det andra vi hade förut och så behöver jag inte slänga över saker på sambons data-studiebord när jag jobbar, utan jag har mitt eget att slänga tillfälliga saker på.
 
Gud så bra, vi är jättenöjda båda två.
 
 Nu skall vi äta, jag har lite dålig matlust pga det här med spyan idag men det är väl bäst att jag äter nu ifall jag blir sjuk sen.
Fy fasen om jag blir det säger jag bara, fyyyyy.
Vi ses lite senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0