Andreas eller Arne...?

Solen skiner från en klarblå himmel och jag och vovven skall snart ut och gå.
Snart.
Skall se klart SNL först, jag missade det igår.
 
Vi såg Mello igår och jag tyckte personligen det var den bästa deltävlingen hitentills.
Lustigt blev det när en av mina bästisar tyckte att "Arne Weise faktiskt var himla bra..."

ARNE Weise, sa jag...
Du menart väl ändå ANDREAS Weise... och så gapskrattade vi på det.
 
Så kommer jag hem, jag frågar sonen om han sett Mello och det hade han och fortsätter:
"Han ARNE Weise var fan fett bra alltså!"
 

... och då gapskrattade jag själv, verkar som bästisen och sonen såg samma program men vi andra såg i alla fall...
 
 
... Andreas Weise!
 
 
Personligen tyckte jag joik-killen Jon Henrik växte på andra lyssningen helt otippat.
Ja, det är väl inte riktigt min typ av musik direkt men på något lustigt sätt berörde han när jag verkligen lyssnade.
 
 
Nog om Mellon, nu ska jag och Milou ut och göra skog och mark osäkra!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag hade tippat Arne, förlåt Andreas Weise till Anra chansen och så blev det ju. Han är duktig, men blir ibland lite föööör mycket.
Hoppas du har en skön söndag!
Kram, Ingrid

Svar: Hahaha, ja, han var duktig han den där Andreas-Arne, men min favo blev ändå Jon Henrik.Dessutom ännu mer idag när han blev intervjuad i SVT och dom bad honom förklara "joik" och han sa något i stil med att joik var svårt att förklara och att det var något som skall kännas i hjärtat när man lyssnar på det, tyckte det var fint sagt.
Söndagen var bra här, det blev en mycket lång hundpromenad och virkning på det.
Ha en bra MÅNDAG till dig Ingrid, Kram Madde
Stickqvickan

2015-02-22 @ 17:02:41
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0