Söndagspromenad & krokusar...

Det blåste småspik när jag gav mig av hemifrån men så fort jag kom till Galgberget blev det mer stilla och nere vid havet var det, tro det eller ej, nästintill vindstilla...
 
 
Jag och Milou satte oss på en träbänk på Norderstrand och bara njöt.
 
Det var bara en termos med kaffe eller varm choklad som saknades, och prickig korv macka.
Det får bli någon annan dag i veckan, det skall ju bli kalasväder.
 
Och vet ni vad jag hittade på hemvägen, på Södertorg i en solig rabatt...
 
 
Nyutslagna KROKUSAR!
 
Idag är det den 15 februari 2015 och man hittar krokusar i rabatten,
Känns...
Sjuk konstigt.
OCH HÄRLIGT såklart!!!!
 
Det måste vara att det knappt är någon tjäle i marken, om ens alls, och att vi haft plusgrader nästan hela vintern.
Väldigt underbart, detta är väl något man ser i slutet på mars och början på april, dock inte anno 2015...
Då ser man det redan nu, i alla fall på Södertorg!
 
Nu skall jag titta på inspirationsbilder och sedan fixa middag, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0