Svart oversizetröja i spilltyg & Snaskegrisen...

Så var den svarta oversizetröjan i spilltyg klar...
 
 
 
Jag skall ta bättre bilder imorgon när det är ljust samt på mig eller på dockan.
 
Så svepte sonen in förut och skulle hämta sina "prao-papper" som han hade glömt.
Han tog inte ens av sig jackan utan det första han sa var:

- Har vi något godis?
("Vi", vilka "vi" tänkte jag)
- Nej, sa jag sanningsenligt och tänkte vidare:
Vilken tur att jag åt upp mitt resterande godis igår.
 
Snaskegrisen till son rotade runt i alla burkar och frågade vidare:
- Har vi några kakor då´ra?

Snaskegrisen till mor sa ingenting men tänkte:
(Jo, men jag säger inte VART!)
 
Snaskegrisen till son:
(rotar och rotar och utbrister sen...)
- HÄR, wohoooo, kakor!!!
 
 
Snaskegrisen till mor:
- Nej-ja, men ta nu inte alla för det är till man får en oplanerad gäst!
(som om inte jag nallar av den där, men liksom ändå...)
 
Sonen roffade åt sig en ansenlig stapel och mofflade i sig ihop med ett glas mjölk.
Jag FÖRSTÅR INTE vart han fått det där godisbegäret ifrån, men jag gissar att det INTE kommer från hans far...
Men bara gissar då alltså.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0