Inte min -fel-kostym...

God morgon!
 
Nattens sömn har gjort susen och jag har gaskat upp mig efter gårdagens trista del av dagen.
Inte så att det släppt helt, men jag är inte längre i zombie-mood och inte kan göra något åt andras beteende.
Jag har annat som är viktigt för mig denna veckan.
Alldeles strax skall jag fortsätta med klänningen och sedan ut och gå med hunden och sedan på "det hemliga mötet".
 
Egentligen skulle jag iväg med Chifen idag på morgonkvisten, men det blir inte av alltså gör jag annat.
Jag känner mig taggad, och när jag sedan är klar ed den lila klänningen DÅ skall jag raskt börja på en ny, en svart, i annan modell.
Jag vet inte om jag skrev det sist, men klänningen, den lila då, är för stor för mig.
Detta är en 36:a men SoS mönster är oftast ganska stora och så gillar jag inte modellen.
Nästa modell jag skall testsy blir...
 
... blir denna som är lite mindre veck på framtill.
 
Den förra var för mycket rynk runt midjan och man blir för bred, det var denna (ni kan klicka på bilderna om ni vill ha dom större)...
  

... och efter den ovan, alltså "Burda 6833" så kommer det bli "B" i detta mönster...
 
 
 Ja, här betas finklänningar av på rad snart.
 
Dags att sätta fart, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0