Det var kvällspysslet...

Så var det i hamn då...
 
 
Fast mitt är svart och en uppdaterad version av denna.
 
Och jag hade tur.
Det strykjärnet jag köpte kostade EGENTLIGEN 4990:- men eftersom dom hade den gamla versionen av ångstationen/järnet stod det en lapp där det kostade 4490:-...
Så var det DET jag bara behövde betala.
 
Det är nämligen det priset som visas som gäller, inte det som visades på nätet.
Jag gissar att det ändrades rätt snabbt efter att jag varit där... typ.
 
Wow, jag har ett eget värstingstrykjärn, det har jag minsann gnetat ihop, hjälp vad jag skall stryka framöver.
 
Efter detta och lite annan inhandel av mönster och ny skärkniv blev det...
 
 
... Björkis med Klokboken och Lilla Sunshine...
 
 
... som simmade som en liten fisk i plurret och KNAPPT ville vara på torra land!
 
Lärt sig simma har hon också så jag och Klokboken kunde ligga och titta på den lilla fisken och sola.
 
När vi kom dit var det ganska blåsigt men det la sig under dagen och jag var i havet och badade, det var varmt och badbart, jag GISSAR 20-21 grader.
Björkis alltså, vilket solsäkert plejs.
 
Väl hemma blev det uppvärmd chilli con carne som jag åt direkt ur grytan, kändes lite ungkarls-aktigt men så var jag ju själv också.
Sonen har åkt till farmor och farfar på landet igen och sambon jobbar, så jag satte igång med ett...
 
 
 
... stickat tyg som någon köpt och vill ha en tröja av.
 
Ja...
Det var ju "sådär" kul att sy i.
Stickat tyg = skitsvårt.
 
Så här blev den (fast kanten nertill skall sys också), lite shabby-chic-hobo-style enligt önskemål...
 
 
 
 
 
 
Och orginalet där tyget är inhandlat har samma vågiga kant som jag stör mig på...
 
 
Och nu skall jag på huvudet i säng, jag är dödstrött.
Sov gott alla trötta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0