Jag sa ja... bara sådär...

Dagen har spenderats i syrummet HELA dagen.
 
Jag klagar dock inte, jag har fått mycket gjort, bland annat sydde jag upp byxbenen på dom där vita byxorna som jag hade sytt en kväll och inte sett att jag sytt tyget med fel sida utåt.
Dom har blivit sprättade någon solig dag i bersån, sydde ihop delarna mellan annan sömnad igår och idag fållade jag benen...
 
 
... vacker utsikt från sonens fönster och perfekt coversöm på det vita jerseytyget...
 
 
Sedan blev det jobb på ett par byxor som tog mig i princip 4 timmar.
Hopplöst tyg, slinkigt som fan, tredje paret jag gör i sån´t hopplöst tyg men övning ger färdighet och bara man jobbar sakta så går det men...
Aldrig mer!

Och det sa jag förstås om den första byxan, nu är jag inne på nummer tre.
 
Sedan färdigställde jag en tröja också innan jag drog iväg på äventyr med vovven...
 
 
Nyslaget hö, doftar underbart och barndom.
 
Vi var nästan helt själva, jag älskar detta att även under högsäsong kan vi bara strosa i ensamhet.
Jag och vovven och meditera om både det ena och andra.
 
Ser på film nu, ute öser regnet ner.
Har nog aldrig sett så mycket på tv som jag gjort i sommar.
Inte för att det EGENTLIGEN är mycket men det känns faktiskt som tv-rekord för en sommar för min del.

Ha nu en bra kväll så ses vi imorgon igen, då skall jag berätta vad jag skall göra framöver.
Kommer bli väldigt spännande och en jäkla utmaning men som en modig kvinna sa bara för en tre veckor sedan:
"Jag sa ja till att sy en kostym fastän jag aldig gjort det i hela mitt liv och så gjorde jag det, jag fixade det"

Då tänkte jag:
Jag säger också "Ja"...
Och så gjorde jag det.
Bara sådär.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh, vad kul att sy!!! Jag har väldigt lite tid till det numera och nyligen när jag skulle sy lite upptäckte jag att symaskinen (som passerat bäst före-datumet för flera år sedan) har slutgiltigt kastat in handduken...
Vilken underbar utsikt från dig. Jag älskar landet. :)

Svar: Ja Susanne, att sy är verkligen det BÄSTA SOM FINNS i min värld!Vi bor faktiskt i stan men Visby har ju "landet i stan" nästan och det är landet runt stan också, bilden på höet är bara 1 km från Ringmuren faktiskt. Gotland är verkligen underbart att på, ha en bra dag! :D
Stickqvickan

2015-07-09 @ 21:58:28
URL: http://systeryster.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0