Känns så lyxigt...

God morgon!
 
Här blev man väckt vid 07 och jag somande väl runt 00.30 efter att ha slutat sy vid 23.30.
Fick iallafall gjort det som skulle göras och så skall jag göra det sista alldeles strax... innan sol och bad... förhoppningsvis.
Ser rätt grått ut nu men det SKA tydligen spricka upp så det hoppas man ju på, bästa vädret verkar SÖDER-HÅLLET få så då drar man väl dit.
 
Igår så jobbade jag på/vid min nya arbetsplats och HJÄLP vilken skillnad, jag är så himla glad över att jag äntligen tagit beslutet att fixa till det!!!
På riktigt.
 
Ta tex vid kvällsmaten igår, inget att plocka bort från köksbord, ingen strykbräda att flytta ut och in från köket, bara lämna arbetsplatsen med arbete och allt på och sätta sig och äta.
Sedan gå tillbaka till skärrummet och fortsätta med det jag höll på med och jobba vidare.
 
Jobba på tills jag blev klar och sedan bara vipsa av golvet med dammsugaren och...
VARA KLAR.
LÄMNA.
Gå och lägga sig.
 
Känns så lyxigt.
 
Jag måste dock ta mig till något snickeri-av-något-slag och fixa träklossar till att få upp bordet.
Det är samma höjd som mitt köksbord men det måste upp till en bra arbetshöjd.
Får se vad pengarna räcker till denna månaden annars får det bli nästa.
 
Nu skall jag fixa här innan sol och bad... OM det blir något.
Vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0