Plock, plock, plock...

Go´kväll!
 
Timmen är sen och jag försöker desperat hålla mig vaken tills sonen kommer hem.
Måste sitta upp i soffan för lägger jag mig ner då somnar jag på studs, alltså sitter jag upp och försöker hålla mig vaken, men det är verkligen knappt att jag lyckas.
 
På morgonkvisten satt jag ute i solen innan jag skulle iväg och göra annat.
Det var hett.
Klockan 09.00 var det 26 grader i skuggan och 34 grader i solen.
Jag led och längtade till havet...
 
 
Milou led och låg under bordet...
 
 
 
 
Rörde sig inte ur fläcken utan bara sov, hade dessutom legat inne mestadels av dagen meddelade mamma.
Jag förstår henne, det var skönare inne än ute idag.
 
Så träffade jag chefen idag... skulle man kunna säga... typ.

Chefen:
- Vill du ha något av dom här mönstren annars går dom till Röda Korset eller tippen.
Jag:
- Eh... jo... ja tack, men ÄR DU SÄKER...?
Chefen:
- Ja, annars hade jag ju inte frågat.
Jag:

(plock, plock, plock, plock...)

 
På kvällen när jag kom hem här, LAGOM SVETTIG efter dagens bravader, lagade jag mat och åt ute i svalkan i bersån, sedan satte jag igång och styrde jag upp en massa småtjafs i lägenheten samt syrummet.
Det har blivit dumpningsplats senaste veckorna och nu vill jag ha ordning och reda när jag skall spendera mera tid där framöver.

Dags att härda ut en liten, liten stund till och sedan är ÄNTLIGEN sonen här igen.
Jag fick en vecka på en hel månad pga den här sabla fotbollscupen han har varit på, känns "sådär" om jag skall vara ärlig.
Nåväl... nattinatti, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0