Älskar den där spetsen...

Igår kom dessa tyger med posten...
 
 
... och när jag kom hem från jobbet började jag förbereda ett sådant här linne...
 
 
... i det blåa, glansiga tyget samt mitt blåa spetstyg (här på den andra tröjan som ännu ligger och väntar i syrummet)...
 
 
Ja, det var det orken räckte till just ikväll, men hellre det än ingenting alls.
 
Vad har jag gjort idag då?
Jobbat.
 
Vad har jag gjort sedan jag kom hem:
Lyssnat.
Ätit.
Pratat i telefonen.
Skurit ut linne.
Förbannat att jag var lite för trött för att fortsätta.
Sett på tv en timme och avslutar nu kvällen med att se på Filip och Fredrik innan John Blund dyker upp.
 
Imorgon skall jag:
Jobba.
 
För övrigt:
Jag hade beställt hem spetsprover till slöja till en kommande brud och jag blev SÅ GLAD när min favorit matchade brudklänningen PERFEKT när jag kollande prov och klänning idag!
 
Nu är det ju så att det kanske inte är så att bruden gillar just denna spetsen, jag har även fått hem andra prover men denna var såååå vacker...
 
(den är svagt gräddvit)
 
 
Skulle vilja ha något själv i den där spetsen faktiskt, vet inte riktigt vad dock.
Får väl suga på den karamellen ett tag.
 
Dags att krypa till kojs, imorgon blir det som sagt jobb och sedan får jag se.
Vi ses imorgon i alla fall, sov gott alla glada och be om sol till midsommar, det skall jag göra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0