Blus-test igen...

På kvällskvisten blev det lax och GOTLÄNDSK FÄRSKPOTATIS (som det smalt i munnen) och sedan startade jag upp en ny blus-test i denna modellen...
 ... fast den kommer bli som denna...
 ... FAST kortare och mindre puffärm...
 
 
 
 
 
 
 
Extremt rörigt tyg, tycker det aprikosa jag hade i samma tryck var/är mycket bättre än det svart/vita och på bilderna ser den lite tantig ut men den ser bättre ut när man nålat upp rätt längd faktiskt.
 
Nåväl, den ska kortas och fållas och så skall puffärmen sys och gummiband i.
Jag tror den kommer bli bra i ett annat tyg, denna kommer jag såklart använda också, den kommer nog bli sjysst till ett par jeans ändå.
 
Nästa gång jag gör den blir det nog dock med samma klockade trumpetärm (som jag designade) som på den aprikosa.

Nu måste jag se kläderna i Project Runway, vi ses imorgon igen efter syjobbet.
SKÖNT att vara pigg och orka sy igen!
 
P.s.
Jag har ju ritat av och skurit ut detta mönstret...
 
 
Idag hittade jag tyget som jag skall sy min första blus i, skall bara sy den i lakan först.
Vi ses imorgon då som sagt, sov gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0