Det är så jäkla tjusigt...

Goder afton eller goder natt!

Timmen har blivit sen här i vanlig ordning men jag har liksom bara softat framför tv´n och rekat lite (eller en del) tyger åt folk...
Ett litet nöje jag brukar ägna mig åt typ.
 
Annars så har dagen har spenderats på jobbet i vanlig ordning, haft kul och fullt upp och även där i vanlig ordning.
Ville egentligen sy lite när jag kom hem men eftersom jag travat ut med hunden på långpromenader sent efter jobb och matlagning dom andra dagarna (samt sömnad sent måndag och tisdag) så kände jag faktiskt att det var rätt skönt att bara sätta sig i soffan och ägna mig åt tv och tygletning resten av kvällen.

La för övrigt beslag på de sista av detta vackra midnattsblå sidentyget på jobbet idag (som jag redan hade/har lite av)...
 
 
Det var bara 1.80 meter kvar och jag kunde bara inte låta det gå till någon annan nu när tyger skall reas ut.
 
Nej, det har stått där i sidenlådan på jobbet och jag har verkligen försökt att låta bli och snegla på det dag ut och dag in trots att jag som sagt redan hade tyget men mycket vill ha mer som bekant, och när en kvinna kom och ställde undan det för två veckor sedan ihop med en hoper andra sidentyger då fick jag panik.
 
Jag bad till gud att hon inte skulle köpa det och det gjorde hon inte heller utan köpte enbart solgult och då tog jag rullen och sa:
"Det är MITT!!!", inte en dag försent om ni frågar mig så nu har jag sammanlagt 3.80 meter.
 
Lite fick jag ju av chefen, köpte sedan 1.50 och så idag då 1.80 till...
Ja och ALLT kommer jag behålla SJÄLV också, inte en millimeter kommer gå till någon annan för jag tycker det är så jäkla tjusigt och vackert.
 
Jag är själv ikväll för övrigt eftersom jag ägnar mig åt detta simpla nöje som datorn, gubben jobbar och sonen har gått och lagt sig HÖR OCH HÄPNA.
Ja, det var redan vid 23 som han kröp i säng, han skall på fotbollsläger så nu är det ordning och reda på torpet minsann.
 
Himla märkligt att detsamma inte kan praktiseras när det är skola...?
Men visst ja, fotboll är viktigare än skolan... tänkte inte på det!
 
Själv skall jag väl också gå och knyta mig, man blir rätt trött av att jobba har jag märkt.
Imorgon är en nyar dag och då skall jag i denna ordningen:
Gå hundpromenad, sola och sy, känns som ett jävligt bra upplägg tycker jag i vanlig enformig ordning!
Sov gott alla trötta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0