Golftränar-Denny...

Dagen började med att jag ringde till Försäkringskassan.
Jag satt i kö i EN TIMME och TJUGO MINUTER innan jag kom fram, jo, det är sant fastän jag själv knappt trodde det var sant när jag själv såg den otroliga tidsväntan på mobildisplayen.
 
Jag började ringa redan klockan 08.00 och kom fram tjugo över nio, helt jävla sjukt alltså.
När jag på det var tvungen att ringa a-kassan och satt YTTERLIGARE i telefonkö och kom fram där efter 34 minuters väntetid för två snabba frågor då hade hade nästan fått magsår av stress.
Fy fan , med en rejäl PMS på det kan ni ju bara tänka er hur jag lät när jag pratade med respektive instanser:

"Jag menar inte att låta otrevlig nu MEN..."med min mest hårda pmsiga röst.
Skitotrevlig for sure.
 
Så var vi ute på seneftermiddagen i trädgården och sambon står och tränar golf på gräsmattan.
Mamma satt i bersån med mig och plötsligt säger hon:
Jag tror jag skall gå ut och spela lite golf, kanske jag ska lära mig det?
 
Jag:
Eh...
Eller kanske INTE, i min mest otrevliga ton.
 
Men ut for mamma till golftränar-Denny....
 
 
 
 
Lite senare gick jag in och filade vidare på min hobo-chic klänning och gjorde om halsringningen till en slät och fin istället...
 
 
 
 
 
 
Men vart inte nöjd!
 
Inte att den blev ful, nej långt ifrån, den blev ju jätteprydlig och perfekt när jag sydde på stöd på insidan och pressade ner, men det var just det:
Den blev för prydlig, den skall ju vara RUFFIGoch tuffsig.
 
Sen blev jag tveksam, tänk om den fläker upp ur halsringningen när jag rör mig i den?
 
Om det är min neggo-pms alternativ dåliga-självförtroende-pms som talar eller om det är magkänslan vet i fan.
Jag låter tunikan vila tills pmsen är över så jag kan se på den med KLOKA och pms-fria ögon.
 
Mer om min pms och dåligt självförtroende imorgon, hinner inte mer nu för det är Project runway och då vill jag se andra misslyckas och lyckas med sin sömnad.
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0