Han har nog underpackat...

God morgon!
 
Det tillhör ju inte vanligheterna att jag bloggar på mornarna numera men idag glimmrade det minsann till, jag både hinner och så har jag faktiskt något att blogga om!
 
Så har sonen dragit till fastlandet, det är en cup någonstans i landet, tror det var Halmstad.
 
Han har fått en packlista och senast igår sa jag till honom följande:
"Du packar väl ordentligt med kläder nu när du skall vara iväg i en hel vecka?"
 
Jodå, han hade läget under kontroll menade han, men jag tyckte ändå att det verkade vara väldigt liten del kläder till fritiden som nedpackades.
Jag påpekade i ämnet "shorts" att "det är ju jättevarmt nu och du skall väl ha med dig dina jeansshorts och badshorts?"
 
Sonen hade en superlång utläggning om nödvändigheten om enbart fotbollsshortsen och det räckte och jag framhärdade att detta är EN VECKA du skall vara borta, inte tre dagar min vän.
 
Så tänkte jag att det får sjunka in, jag har varit på honom två gånger, han får packa och ta sitt eget ansvar, jag låter honom vara.
Kom upp här idag, alla shorts hemma förutom fotbollsshortsen, han verkar inte ha packat överdrivet mycket kläder i övrigt och han har BARA långa jeans med sig.
 
Ja det brukar vara så att dom mest går i fotbollskläder eftersom dom "cuppar" men dom har ju en fritid också och fotbollskläder brukar börja stinka efter typ...
En match.
Och sedan travar dom runt och stinker... i samma kläder.
 
Jag gissar att det inte är så mycket brudar som hänger runt detta för isåfall har dom rejäla tonårsstinkbomber att ha och göra med.
Tro mig, jag har packat upp förpackade kläder efter enbart tre dagar och det doftar inte rosor direkt, snarare HAVARTI X 100.
(Havarti för er som inte vet = en ost som stinker satan)
 
Tillråga på allt ser jag att han glömt sin älskade parfym.
 
Inte för att parfymen bekymrar mig, jag bryr mig bara om att han har fräscha kläder att ta på sig men jag vet ju hur noga HAN är med sin parfym när han är nyduschad så...
Ojojoj, det kommer bli katastrof.
 
Nåväl, där får han väl stå utan tillräckligt med kläder då, jag gjorde min del som mor och hade jag börjat raffsa i hans väskor igår då kan ni ju själva tänka er vilket liv det hade blivit på tonåringen.
Han får stå sitt kast helt enkelt.
I vanliga fall överpackar man när man skall resa bort men sonen, ja...
Han verkar ha underpackat!
 
Badväskan är packad...
 
 
... himlen är klarblå, solen skiner, snart playan.
Vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0