Midsommarafton 2015!

 
Kom upp i ganska rimlig tid igår och funderade på om jag skulle ut och gå innan vi drog iväg men nej...
Det fick vara.
Jag orkade inte stressa och vi skulle på ett besök innan vi skulle dra till Lickers så jag packade och fixade med mat och grejer och tog det lugnt istället.

 
Mattes lilla blomsterflicka fick stanna hemma hos mamma och Moster Puff igår, tror det blev bäst för henne faktiskt, då fick hon vara ute nästan hela dagen i trädgården istället.
 
Vi drog till Lickershamn till lunch...
 

Dukade upp till lunch och sedan försökte vi äta lugnt och sansat och det gick ganska bra...
 
 
När fyra glada firare var mätta gick vi promenad ner till hamnen för själva firandet och vagnslaster med folk kom i balvagnar ner till festplatsen...
 
 
Och PRECIS när dansandet dragit igång...
 
 
... ja då började det regna!
 
Vissa i sällskapet ville dansa, jag sa:
"Nej, jag har inget småbarn längre så jag känner mig inte manad att dansa om jag inte måste" men då hittade hon släkt med småbarn så hon fick dansa ändå och superglad vart hon för det.
 
 
Sedan mötte vi upp värdinnans arbetskamrat med man som sedan förljde med upp till stugan och där blev det kaffe, jordgubbstårta, rabarberkaka, skratt och en hel del roliga historier.
Under fikat kom nästa firare ut till Lickers som jobbat natt och sovit ut.
 
När srbetskamaten med man gick efter några timmar slutade det med att dom ville lämna kvar en halv låda rabarberkaka till värdinnan, hon hade ingen plats att ha den och sedan började ALLA peka finger åt GOTTEGRISEN ÖSTERHOLM och påstod att JAG (MOI???) minsann kunde ta den för "där var det en som minsann smockade i sig såna godsaker".
 
Jag förstod inte vad dom menade.
Jag tog emot rabarberkakan under lite väl lama protester...
Jaja, jag kunde väl ta den då.
(ojoj, det satt INTE långt inne)
 
Så blev det grillning på det och vi satte sambon på sån´t karlgöra (fniss) och han försökte protestera och säga att jhan inte var bra på att grilla (allt för att slippa)

Fyra kvinnor sa vänligt och bestämt:
JO DÅ, det blir så bra så, ut och grilla nu!
 
 
... och så blev det.

Så det blev grillat, potatissallad, sallad, ja och vissa åt även "Joddlarkorv", ni förstår vilket liv i luckan det blev.
Joddlande mellan raukarna i Lickers, JODDELAHOHO.....
 
 
När vi sedan smält maten (dvs en timme senare) åkte chips och jordgubbar och grädde fram.
 
Alltså SERIÖST:
HUR orkade vi?
Men det gjorde vi (MUMS)...
 
 
Sambon åkte vid 20-tiden (han skulle iväg och jobba), jag stannade kvar till halv elva-elva då vi andra åkte hem.
 
Hade haft SÅ trevligt och ätit SÅ mycket så jag knappt orkar ge mig ut på promenad nu, men det skall jag för vovvens sskull som har fått stå tillbaka ons-tors-fre så nu är det hennes tid.
Solen skiner, jag skall slappa i solen och sy.
 
Midsommarsoft efter en mycket bra midsommarafton.
Detta måste man göra om nästa år och då skall vi i gruppen ta på oss uppgiften att inte bara göra en midsommarstång nere i hamnen, nej, vi skall även göra en midsommarfitta och ett midsommaranus...
Ja, fråga inte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0