Spetströja so far...

Startade upp dagen med frukost och kaffe i solen på balkongen i bikini, solade lite, målade tånaglarna sommarfina, sedan stack jag iväg och "gjorde annat" en stund.
 
Kommit så här långt på tröjblusen med spets förresten, sydd på jobbets maskiner och det har gått finfint att sy kläder också med andra ord, inte bara sy rakt och öva sig ...
 
 
 
 
 

Jag har blandat viscosejersey med styv spets vilket kan vara lite trixigt, men det gick finfint, jag KAN tydligen sy litegranna verkar det som.
 
Eftersom jag spånat fram mönstret "på en ho" (som min mormor brukade säga) efter bilderna jag hade i mobilen ( för jag hade inget mönster på jobbet) så är jag RÄTT nöjd ändå.
Armarna skall kapas men jag vet inte riktigt till vilken längd och jag vet inte vilken "finish" jag skall ha:
Kanta med band, bara sy upp och fålla med söm eller mudd, jag funderar på det.
 
Snart skall vi iväg på middag, skal bli SÅ SKÖNT att slippa laga mat själv, jag behövde det idag.
Återkommer imorgon och DÅ hoppas jag att jag skall få träffa bebis.
Har inte hunnit den här veckan alls trots inbjudan redan i tisdags, nu längtar jag.
Ha en bra fortsatt nationaldag alla glada, over and out från mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0