Blommig testblus klar...

Klar med testblusen nu på kvällskvisten...
 
 
Handfållad nertill SÅKLART och har ni sett:
Man kan inte se att fållen är upplagd 2 cm överhuvudtaget!
 
Inte en svart tråd som råkat komma fram på dom vita blommorna, nope, ingenstans på en hel fåll runt om.
Inte en enda inbuktning på det svarta heller.
 
Jag har blivit en fena på att plocka trådar med nålen utan att det går igenom tyget.
CHEESUS vad jag skryter men va fan...
Min blogg, MITT SKRYT!
 
Baksidan innan den var helt färdigsydd...
 
 
Och så var den helt klar men det blir ju aldrig lika festligt på en docka eller galge och fota sig själv i skymning, well tjofräs...
 
 
 
 
 
Faktiskt inte så rörig i tyget efter ett tag, faktiskt finare än den ser ut om jag får försvara den lite.
 
Jag gjorde en lös puffärm för jag hatar när det klämmer åt och ja:
Det blir nog en klockad ärm nästa gång MEN denna funkar.
Älskar modellen som ni kanske märker just pga rynket fram, man behöver ingen BH som jag gärna slipper för rynket döljer bh-lösheten.
 
A-formad = Älskar den formen som bekant.
Man kan ha en dålig imagenär kroppsdag and WHO WILL NOTICE?
Typ ingen, och själv känner man sig bekväm.
 
Hade nog velat ha den lite kortare men eftersom tyget är otvättat så kommer den förmodligen krympa vid första tvätten.
Jag är nöjd med tredje varianten av Ottobre-blusen...
 
   
 
Det hinner nog bli ett gäng till innan sommaren är slut ska ni se!
 
Nu skall jag krypa till kojs, har varit uppe sedan 06.30 och sytt ända fram till klockan 21.00 faktiskt.
Dags att låta kroppen vila.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0