Toppar och floppar...

Innan jag lämnade jobbet idag hade jag skurit ut denna början på...
 
 
 
... på detta mönstret...
 
 
 ... och när jag kom hem rev jag remsor till halskantningen och tyckte jag hade läget och mönstret under kontroll....
 
 
... bara det att när jag sytt på halskantningen tippade den över väldigt fult!
 
Fattade ingenting, jag har ju följt mönstret till punkt och pricka.
GAAAAAH, klockan var 21.30 och jag gjorde ett försök till räddning till, gick inte, det blev bara värre.
Fram med kniven, chop-chop och så var toppen i bitar igen och så börjar jag om imorgon.
 
INTE bara TOPPEN som inte gick som den skulle idag.
 
Igår sydde jag ju mina vita byxor, idag skulle jag fålla det sista på byxan.
Ser att...
Jag sytt ihop byxan med avigsidan UTÅT!!!!
 
Ja, det var ju skumt igår när jag "fick feeling" och skar ut tyget i köket, i matrummet strålande solen in även om timmen var sen men i köket var det mörkare fast inte tänder man en lampa när det fortfarande är ljust.
Nej just det.
Trött var jag också av värmen, borde väl låtit bli men nej jag hade ju feeling.
 
Jaja, jag får väl sprätta och sy ihop eländet igen, det kommer ta längre tid att sprätta än att sy dom men va fan...
Man har väl tålamod!
(eller inte)

Kan ju dock meddela att på jobbet har det gått finfint symässigt idag, inga blunders och det är väl det viktigaste för mitt eget är ju bara att kassera i värsta fall, det kan man ju inte göra med kunders plagg.
 
Så när jag då misslyckats med sömnaden ikväll skall jag plocka in kaninen från uteburen.
 
Känslan man får när man sytt från klockan 09.15 (jag började lite hemma innan jobbet) till klockan 22...
Och så plockar man in kaninen från uteburen som sagt och så har vederbörande kanin blivit "lite kass" i magen av för mycket grönt gräs.
Man behöver då spola av kaninen i baken nere i karet i källaren med duschen och så är man SJÄLV om hela proceduren, så man håller kaninen med en hand och duschen med den andra och så åmar så och kråmar sig fanskape... jag menar såklart hjärtegrynet sig och viftar runt som en helikopter med sina små bakben.
 
 
Leo blev ren och och matte var tvungen att hoppa i duschen för hon har blivit lite spraylackerad av vatten blandat med kaninbajs i ansikte, hår, bröstkorg, armar och glasögon.
 
Jag som inte var ETT DUGG trött då, neheeej då inte alls!!!!!
Jag hade ingen som helst lust att bara krypa ner i sängen och vila, nope, inte då.

TILL SALU (alt, SKÄNKES): Urgosig och jättesöt kanin, avhämtas per omgående, senast imorgonbitti.
 
God natt, bra och DÅLIG dag, BÄST VAR DEN PÅ JOBBET!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0