Vår bästa tid är nu...

Dagen började med sen promenad i grått väder där regnet precis dragit bort.
 
Luften var gräsligt tung och varm och när jag och Milou trampade iväg mot norra kyrkogården gick det i snigeltakt vid 11-tiden, sambon var på golf sedan x-antal timmar...
 
 
Inte en kotte var i farten och vi mötte ytterst få, många som i vanlig ordning tog det söndagslugnt...
 
 
När klockan var 13.30 skulle vi nyduschade och klara dra till Själsö bageri och fika.
Blygrått mot Östergarnslandet och ut mot hamnen-hållet:
Anade jag inte lite ljusblått...?

"Dream on", sa sambon när jag slängde ner bikinin och solfilt.
Det såg ännu lite blåare ut mot havet.
"Ska inte du ta med solshorts", sa jag, "Jag solar i kallingarna OM det blir sol", sa han.
 
Och när vi kom till Själsö...
 
 
... tadaaaaaa, SOL and didn´t I know it!!!!?
 
 
Så vi fikade och åt och sedan drog vi till...
 
 
 
 
 
... El Brissundo Beach!
 
 
... för årets första stranddag för mig...
 
 
 
 
(Gud är god, halleluja...)
 
 
När alla andra gotlänningar (och vänner) postat strandbilder i sociala medier sedan förra helgen har jag inte kunnat göra det men IDAG...
Var det min tur!!!!
 
Och kylan man trodde skulle komma?

Ja visst var det några grader svalare än dom andra dagarna men herregud, det var ju sommarvarmt!
Till och med sambon njöt , vi la oss på udden i fiskelägret och där hade vi det jätteskönt.
En lagom havsbris gjorde det uthärdligt, två bodar hade sina innehavare där annars var det bara vi.
Det enda vi saknade var dricka och mer kaffe annars var det helt perfekt.
 
Vid 17.30 åkte vi hem, det sved i mitt arma strandhjärta men vet ni vad...
Sommaren har precis börjat, den är sjuuuuuuuukt lång och jag har all tid i världen.
Det blev köpesallad på Atterdags för vi var vrålhungriga, vi satte oss i bersån och det tog baske mig emot att gå in när vi väl gjorde det.
 
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0