Jag fick kapa tunikan några centimeter...

Dessvärre räckte inte tyget till som orginalmönstret var så jag fick kapa 1.5 cm nertill och hela 6 cm på ärmarna, är lite rädd att det blir en tunika med bar mage á la Madonna på 80-talet...
 
 
Just nu är den ju bara i delar så jag får väl se när den är helt klar!
 
Så måste jag bara skriva några rader om August Strindberg.

Jag lyssnar just nu på...
 
 
... och denna bok blev jag ju som jag skrev för någon vecka sedan ålagd att läsa på högstadiet och jag jag förstod INGENSTANS storheten med Strindberg.
 
Vilken kvinnohatade stolle tyckte jag då, guuuud så dåligt, min recension var så sågande så hälften hade varit nog.
Nu är jag en mogen kvinna på snart 44 år och bokslukare av rang OCH jag håller med om att han är en kvinnohatande stolle som man vill ge en käftsmäll MEN...
Vilken författare!!!
 
Jag måste säga att jag är grymt imponerad och har sträcklyssnat på "En dåres försvarstal" och kan inte sluta (och Per Moberg är fullkomligt BRILLJANT som uppläsare!!!!!)
Jag tycker boken är lika lysande som jag tyckte den var dålig på 80-talet som tonåring.
 
Det är ju en hämdbok där han bara öser skit över sin x-fru Siri von Essen, hon blir så utskämd så jag undrar hur hon kunde visa sig på stan efter att den här boken kom ut men...
Det är sannerligen en dåres försvarstal, jag tror han insåg det själv lite i botten av sitt hjärta när han skrev den.
 
Jag kommer fortsätta med "Giftas" och sedan får vi se var dom har i ljudboksväg av Strindberg, positivt överraskad är jag dock, det trodde jag aldrig faktiskt.
 
Idag har jag varit iväg med Chifen på förmiddagen, nu skall jag vidare för att få en underskrift på ett papper.
Vi ses senare, tjing!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0