När jag stängde in en hund i en okänd (kanske) trädgård...

Go´kväll.
Vilken dag, kunde inte bli en bättre start på den 1 mars 2015...
 
 
När vi traskade iväg så kom vi iväg i rättan tid, solen sken och det blåste lagom, det var skönt vid havet, vi hade vinden i ryggen och till och med Milou verkade njuta och sniffa im våren i nosen...
 
 
När vi kom hem började det friska i rejält, men då hade ju vi redan fått det gottaste!
 
Såg faktiskt Petter Northug spurta idag och ta guldet i Falun.
Alltså VAD HÄNDE, vad är han gjord av, han bara måste vara dopad.
P-U-N-K-T!
 
Vad hände vidare idag då?
Not mutch.
 
Nej, faktiskt inte, jag var så jäkla trött efter den oroliga natten med extremt hackig sömn så det blev lunch, dusch, tygbeställning och sedan bara tv.
Jag har avverkat både sport, film, serieavsnitt, MADICKEN och nu nyheterna, faktiskt en himla skön söndag när man varit så trött som jag faktiskt var/är.
 
Jag som inte gillar att dega, men idag då var det såååååå skönt efter 1.2 mils promenad!
 
Vi hade förresten en liten incident i kvarteret innan vi hunnit så himla långt bort.
 
Jag gick och pratade med bästisen i mobilen när jag märker att Milou stretar och drar och vill stanna.
Jag pinnar på och tittar inte bakåt utan försöker få med hunden tills hon bara tvärstannar och jag får stanna jag också för att se vad hon håller på med...?
 
Vänder mig om och ser en annan liten hund som kommit från ingenstans och har börjat följa efter oss.
"Vart kom nu DU ifrån då lilla vän?" frågar jag vovven.
Vovven tittar på mig och säger: "(INGENTING)".

Nej, vad hade jag förväntat mig egentligen...?

Jag spanade, ingen husse eller matte på gatan eller vägen.
Eftersom vi bor i samma kvarter borde jag väl känna igen den lille gynnaren men nej, det gjorde jag inte.

Dock ser jag att på ett av husens grindar att där fladdrade ett nät som verkade vara provisoriskt uppsatt och ja...
Jag tog helt sonika hunden och stängde in hen där, fixade nätet så ingen hund skulle kunna smita ut igen.

Om det var rätt hus?

Ingen aning, har aldrig sett någon hund där vad jag vet, men det verkade ju vara ett provsoriskt nät uppsatt som sagt, så antingen stängde jag in hunden på fel ställe eller så var det rätt.
Fast å andra sidan OAVSETT så räddade jag ju hunden från att bli överkörd på gatan så man får väl hoppas att rätt ägare hittade sin hund välbehållen i fel trädgård om inte annat!
 
"Nu kan vi prata igen", sa jag till bästisen och jag och Milousan fortsatte ner mot hamnen allt medans jag och bästisen tjattrade vidare.
Dags att stänga butiken för idag, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0